کرونا در هند/ ثبت بیش از 4 هزار و 900 مورد جدید در یک روز

© REUTERS / Rupak De Chowdhuriکرونا در هند/ ثبت بیش از 4 هزار و 900 مورد جدید در یک روز
کرونا در هند/ ثبت بیش از 4 هزار و 900 مورد جدید در یک روز - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت هند شمار مبتلایان به ویروس کرونا از صد هزار تن فراتر رفت.

به گزارش اسپوتانیک،  وزارت بهداشت ، هند از ثبت بیش از 4 هزار و 900 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. شمار کل مبتلایان به کوید 19 در هند از 101 هزار نفر فراتر رفت.

بیشترین مبتلاین به کرونا در ایالت های ماهاراشترا، تامیل نادو و گجرات ثبت شده است.

درحالیکه هند اعمال سیاستهای سختگیرانه خود و قرنطینه سراسری از 25 مارچ آغاز کرده تا بدین ترتیب شیوع کویید-19 را تا حد امکان کنترل کند، دولت به تدریج درحال ازسرگیری فعالیتهای اقتصادی است و از این رو احتمال افزایش تعداد مبتلایان و ادامه این روند وجود دارد.

ابتلا به کرونا در هند شدت گرفته است - اسپوتنیک افغانستان
ابتلا به کرونا در هند بیشتر شدت گرفت

نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در هند تا کنون 3 هزار و 163 مورد گزارش شده است.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در چهار ماه گذشته تقریبا سراسر جهان را درگیر کرده است.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و 893 هزار و 260 نفر افزایش یافته است.همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 320 هزار و 173 نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و 907 هزار و 992 تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان به کرونا در برخی کشورها سیر نزولی دارد، اما در برخی دیگر از کشورها بر آمار مبتلایان روز به روز افزوده می‌شود. در برخی کشور‌ها علی‌رغم ادامه همه‌گیری، محدودیت‌های کرونایی کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала