ارزیابی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا

© Sputnik / Alexey Maishev /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا
ارزیابی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی صحت می‌گوید که برای ارزیابی نهایی مرگ و میر ناشی از کووید- 19 باید منتظر مطالعات بیشتر در مورد مرگ و میر در مقیاس جهانی بود.

به گزارش اسپوتنیک، نماینده سازمان جهانی صحت در مسکو میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را ارزیابی کرد.

شناسایی 9200 بیمار کرونایی تازه در روسیه  - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی 9200 بیمار کرونایی تازه در روسیه

وی می‌گوید: «به‌طور کلی، تخمین میزان مرگ و میر برای بسیاری از بیماری‌ها کار دشواری است. به عنوان مثال سازمان جهانی صحت از مدل سازی استفاده می‌کند. تا در سراسر جهان تعداد مرگ‌های اضافی را که به آنفولانزا نسبت می‌دهند گزارش دهد. دلیل این است که همه کسانی که بر اثر آنفولانزا فوت می‌کنند، تست تشخیص کرونا را انجام نداده اند».

بنابراین، سازمان جهانی صحت در مورد مقاله بلومبرگ که نوشته بود، گفته می‌شود در روسیه قربانیان ناشی از کرونا به طور اشتباه شمرده می‌شود، واکنش نشان داد.

در ابتدا، این مقابله با تیتر «کارشناسان می‌خواهند بدانند که چرا کرونا بیشتر روس‌ها را نکشت» منتشر شد. پس از آن، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجۀ روسیه در صفحه فیس‌بوک اش نگاشته که چنین نشریاتی نشان می‌دهد که یک کارزار اطلاعاتی در غرب علیه مسکو در حال انجام است.

وی به عنوان مثال سخنان ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، که گفته بود روسیه و چین در تلاش هستند با استفاده از ویروس کرونا «نظم جهانی» را تغییر دهند. به نوبه خود، زاخارووا تأکید کرد که در نظم جهانی، جایی که بلومبرگ مقالاتی را با چنین تیترهایی منتشر می‌کند، «هیچ چیز درست نیست».

پس از آن بلومبرگ مقاله تغییر تیتر داد و نوشته که «کارشناسان تعجب می‌کنند که چرا ویروس کرونا روس‌های بیشتری را نکشته است»، بعداً دوباره تغییر تیتر داد و نوشت که «کارشناسان در مورد داده‌های روسیه درباره مرگ و میر ناشی از کووید-19 تعجب می‌کنند».

در 11 ماه مارچ، سازمان جهانی صحت ویروس کرونا را به یک بیماری همه‌گیر به سطح جهان اعلام کرد. براساس آخرین داده‌های این سازمان، بیش از 4.4 میلیون نفر در سراسر جهان به کووید-19 متبلا و کرونا جان بیش از 302 هزار نفر گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала