هر نفر پنجم تلف شده به اثر کرونا ویروس در سویدن مهاجر است

© REUTERS / TT News Agency/Stig-Ake Jonssonهر نفر پنجم تلف شده به اثر کرونا ویروس در سویدن مهاجر است
هر نفر پنجم تلف شده به اثر کرونا ویروس در سویدن مهاجر است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سویدن از نظر تعداد تلفات به اثر کرونا ویروس از همسایگان خود پیشی گرفت، اما مقامات پادشاهی مانند گذشته از اعمال قرنطین امتناع می ورزند و فقط به اقدامات جدی احتیاطی فرا میخوانند. در حکومت تأکید می کنند: جامعه، حتی اگر پاندیمی مدت طولانی هم ادامه یابد، باز باقی خواهد ماند. خبرگزاری ریا نووستی بررسی نموده که سویدن با چه خطر مواجه می باشد؟

«کهنسالان را قربانی میکند»

با انتخاب مشی خود در مبارزه با کرونا ویروس، سویدنیان آزادانه به بیرون می روند، کودکان را به کودکستان ها و مدارس می فرستند، ورزش می کنند نه تنها در هوای آزاد، بلکه در باشگاه های ورزشی، به کافه ها و رستوران ها نیز میروند. مرزهای پادشاهی هنوز باز است.

دلیل اصلی اینست که محدودیت های نرم اقتصاد را به سمت بحران نمی کشاند و به تدریج کشور مصوونیت جمعی را توسعه می بخشد. بر باشندگان آگاه اتکا شده كه بدون اجبار، فاصله را حفظ می كنند و سعی می كنند در هر زمان ممكن در خانه باشند. چنین برخورد مسوولانه، باید از فشار اضافی بر سیستم بهداشت جلوگیری می کرد.

 سویدن استراتژی متفاوت در باره مبارزه با کرونا ویروس اتخاذ کرده است  - اسپوتنیک افغانستان
سویدن استراتژی متفاوت در باره مبارزه با کرونا ویروس اتخاذ کرده است

براساس آمارهای رسمی منتشر شده توسط  WHO، در سویدن ده میلیونی، 28 هزار بیمار و پنج هزار نفر بهبود یافته اند. 3460 نفر مرده اند که چند برابر بیشتر از همسایگان آن است. در ناروی، 229 نفر در اثر  COVID-19و در فنلاند – 284 نفر فوت کردند. جمعیت در هر یک از این کشورها بیش از پنج میلیون نفر است.

تقریباً یک سوم قربانیان کرونا در سویدن کهنسالان هستند. آسیب پذیرترین آنها ساکنان خانه های سالمندان بودند، اگرچه قبل از پاندیمی، حوزه اجتماعی پادشاهی اسکاندیناوی یکی از بهترین ها در اروپا به حساب می آمد.

این باعث موجی از انتقاد در مطبوعات شد. نشریه محلی Aftonbladet نوشت:« سویدن کهنسالان خود را قربانی می کند. در میان کشورهای شمال، ما بدتر از همه از عهده این کار برآمدیم. ما اقتصاد را با شیوه خطرناک کشنده نجات می دهیم."

مهاجران به شدت صدمه دیده اند. این کشور جومع بزرگی مهاجران از شرق نزدیک و افریقا دارا می باشد. بسیاری از آنها به زبان سویدنی صحبت نمی کنند، از توصیه دکتران و اپیدمیولوژیست پیروی نمی کنند. در نتیجه، هر نفری پنجم که در اثر کرونا ویروس درگذشت مهاجر است.

اما حکومت مشی را تغییر نمی دهد و برای تحمیل قواعد برخورد با زور از عجله کار نمی گیرد.

اندرس تیگنال (Anders Tegnell)، اپیدمیولوژیست مسوول این کشور توضیح داد: "جامعه سویدن باز خواهد ماند. بیماری همه گیر می تواند مدت زیادی طول بکشد. نگه داشتن افراد برای ماه ها در انزوا به همان اندازه رها شدن شدید و تحریک موج جدیدی از ویروس خطرناک است."

تیم ملی سویدن - اسپوتنیک افغانستان
سویدن، تنها کشوری که امشب مسابقۀ فوتبال برگزار می‌کند!

مثال سویدن ساری، اما مشکوک است

انگلستان ابتدا می خواست از مثال سویدن پیروی. بوریس جانسون به دلیل مصوونیت جمعی مورد توجه قرار گرفت، اما اپیدمیولوژیست کالج شاهی در لندن و احتمالاً بیماری خودش او را منصرف کرد. کارشناسان انگلیسی تصریح کردند: هیچ کس با اطمینان نمی داند که کدام بخش از جمعیت باید بیمار باشد، تا کشور بتواند مصوونیت جمعی را توسعه دهد.

به نظر می رسد دونالد ترامپ نیز شک دارد. رهبر امریكا اظهار داشت، اگر ایالات متحده از این راه پیش می رفت، تعداد قربانیان به دو میلیون می رسید. وی توییت کرد: "سویدن با ما فرق دارد. سوئدی ها دارای نظم و انضباط هستند. اما این کشور برای تصمیم گیری در مورد قرنطین، هزینه بالایی می پردازد."

حالا مردم زندگی کردن در واقعیت های جدید یاد می گیرد. همانطور که در تمام کشورهای جهان، سوئدی ها رفت و آمد، تماس با اقارب و دوستانشان را محدود می کنند، برای تابستان برنامه ریزی نمی کنند و می دانند که سنگین ترین وضع هنوز هم می تواند در پیش رو باشد. اما تأکید می کنند که آنها مسوولیت زندگی خود را خود بر عهده می گیرند، نه به وسیله اجبار.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала