طالبان در مورد حملات تروریستی کابل و جلال‌آباد: کار بعضی حلقات در حکومت است

© Sputnik/TAطالبان در مورد حملات تروریستی کابل و جلال‌آباد: کار بعضی حلقات در حکومت است
طالبان در مورد حملات تروریستی کابل و جلال‌آباد: کار بعضی حلقات در حکومت است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه شورشی طالبان بار دیگر به حملات تروریستی در کابل و جلال‌آباد واکنش نشان داده و خود را طرف خواندند.

به گزارش اسپوتنیک، براساس آخرین آمار، در نتیجه حمله تروریستی بر شفاخانه صد بستر دشت برچی در کابل 24 نفر جان باخته و 16 نفر دیگر زخمی شده اند، همچنان در نتیجه حمله انتحاری بر یک مراسم جنازه در ولسوالی شیوه ولایت ننگرهار 24 نفر جان باخته اند و 68 نفر زخمی شدند.

طالبان مسوولیت حمله موتر بمب‌گذاری شده پکتیا را به عهده گرفت - اسپوتنیک افغانستان
طالبان مسوولیت حمله موتر بمب‌گذاری شده پکتیا را به عهده گرفت

پس از این حملات، حکومت افغانستان تصمیم گرفت تا نیروهای مسلح کشور از حالت دفاعی به حالت تهاجمی تغییر وضعیت دهند. نیروهای مسلح افغان در پایان ماه فبروری پس از آنکه نمایندگان گروه طالبان به کاهش سطح خشونت در چارچوب توافقنامه صلح با امریکا، توافق نمودند، به حالت دفاعی قرار گرفتند.
هرچند گروه طالبان دست‌داشتن در حملات اخیر تروریستی در ننگرهار و کابل را رد کرده است، اما رئيس جمهور غنی در پیام تلویزیونی که داشت گفت که طالبان هنوز هم درخواست‌های آتش‌بس و توقف خشونت را نادیده می‌گیرند.
در عین حال ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، بار دیگر در صفحه تویتر خود این ادعاها را رد کرده و خواهان بررسی بی‌طرفانه این حادثه شد.
در اعلامیه‌ای که از سوی مجاهد به نشر رسید آمده است: "ما می‌خواهیم که در مورد این حملات (حمله بر شفاخانه صدبستر دشت برچی و حمله بر مراسم تشییع جنازه در ننگرهار)، بررسی جدی، شفاف و بی‌طرفانه صورت گیرد، تا از چهره‌های سیاه عاملان این جنایت‌ها، پرده برداشته شود و آن‌ها به جدیت محاسبه شوند."
سخنگوی طالبان می‌گوید که در این شفاخانه هیچ هدف نظامی نبوده است.
طالبان در این اعلامیه تأکید کرده است که "حلقات" در حکومت افغانستان در این حملات دست داشتند و این جنایت را با مشوره‌ مشترک، برای بدنامی امارت، طرح و عملی کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала