گروه طالبان بار دیگر خواستار بررسی بی‌طرفانه حملات اخیر کابل و ننگرهار شدند

© AFP 2023 / Noorullah Shirzadaخواهان بررسی بی طرفانه حملات کابل و ننگرهار هستند
خواهان بررسی بی طرفانه حملات کابل و ننگرهار هستند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از واکنش های گسترده در پیوند به حملات مرگ‌بار روز سه شنبه در کابل و ننگرهار گروه طالبان دست داشتن در این دو حمله را رد کرده و با نشر اعلامیه‌یی خواستار بررسی آن شده است.

به گزارش اسپوتنیک ، ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی  با نشر یک اعلامیگه گفته است که دو روز پیش، در منطقه دشت برچی شهر کابل بر شفاخانه صد بستری حمله مسلحانه صورت گرفت، که در نتیجه آن تعداد زیادی از هموطنان مظلوم ما به‌خصوص زنان و کودکان به گونه قصدی و وحشیانه به شهادت رسانده شدند و جنایت بزرگی انجام یافت. در همان روز، در ولایت ننگرهار نیز انفجار در یک جنازه، سبب تلفات جانی شماری زیادی مردم ملکی گردید. امارت اسلامی هر دو واقعه را به جدیت تقبیح نمود و واضح کرد که این رویدادها کار جهت های جنایتکار  و مغرض است، که می خواهند با استفاده از کشتار مردم بی گناه، به اهداف شوم شان برسند.

طالبان در مورد حملات تروریستی کابل و جلال‌آباد: کار بعضی حلقات در حکومت است - اسپوتنیک افغانستان
طالبان در مورد حملات تروریستی کابل و جلال‌آباد: کار بعضی حلقات در حکومت است

در این ادامه این اعلامیه آمده است: "امارت اسلامی یکبار دیگر واضح می سازد که در واقعه دشت برچی کابل هیچگونه دست ندارد و آن را یک عمل وحشیانه، غیر اسلامی و غیر انسانی می داند و خود را با خانواده های شهدا و زخمیان درین مصیبت شریک می داند".

او افزود: "ما می خواهیم که در مورد این حملات، بررسی جدی، شفاف و بی طرفانه صورت گیرد، تا از چهره های سیاه عاملان این جنایت ها، پرده برداشته شود و آن ها به جدیت محاسبه شوند".

براساس آخرین آمار، در نتیجه حمله تروریستی بر شفاخانه صد بستر دشت برچی در کابل 24 نفر جان باخته و 16 نفر دیگر زخمی شده اند، همچنان در نتیجه حمله انتحاری بر یک مراسم جنازه در ولسوالی شیوه ولایت ننگرهار 24 نفر جان باخته اند و 68 نفر زخمی شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала