بزرگترین سرقت بایسکل در طول تاریخ

© AFP 2023 / Jonathan Nackstrand بزرگترین سرقت بایسکل در طول تاریخ
بزرگترین سرقت بایسکل در طول تاریخ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بزرگترین سرقت بایسکل ها که درج فهرست جرایم هیتلر گردیده است.

به گزارش اسپوتنیک، CPH Post  به نقل از مجله Historisk Tidsskrift  نوشته است که آدولف هیتلر در اکتوبر سال 1944 تصمیم ضبط بایسکل های مردم کشور دنمارک اشغال شده را صادر نموده بود.

استالین - اسپوتنیک افغانستان
استالین یا هیتلر

به گزارش گروپ مستنطقین، این یکی از جمله جرایم هیتلر می باشد که در جریان جنگ جهانی دوم شخصاً به اداره دنمارک شرکت داشت. این تصمیم هیتلر باعث خشم مردم گردید: آنها به نشر مخفی اخبارها آغاز نمودند و با تمسخر نشر کردند که هیتلر بایسکل های مردم عام را سلاح محرم مردم دنمارک دانسته است.

جان لوریدسن، مدیر تحقیقات، می تویسد: گر چه ضبط بایسکل های مردم در لیست جنایات هیتلر ناچیز به نظر می رسد، اما آن مانع مبارزات نیروهای داخلی را در مقابل اشغالگران آلمان شد. بست نگران احتمال بروز شورش به دلیل مصادره بایسکل از ساکنان بود. او هیتلر را ترغیب كرد كه ضبط وسایل نقلیه را كاهش دهد، اما با وجود این همه، این حادثه بزرگترین سرقت بایسکل ها در تاریخ دنمارك به حساب می آید.

به طور رسمی ، ضبط بایسکل ها "اکتساب" خوانده می شد - اعتقاد بر این بود که صاحبان آنها می توانند از دولت جبران خسارت دریافت کنند ، اما محققان تأکید می کنند که در واقع این یک سرقت است. به گفته مورخین، بایسکل در دنمارک اشغالی، وسیله مهمی از حمل و نقل بود- به دلیل کمبود مواد سوخت، جایگزینی برای موترهای مورد نیاز بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала