آلمان اسرائیل را تهدید کرد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر هایکو ماس وزیر خارجه آلمان
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه آلمان: باید به اسرائیل گوشزد کرد که الحاق مناطق فلسطین به اسرائیل، می تواند منجر به اعمال تحریمها علیه این کشور شود.

به گزارش اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در پاسخ به این سؤال كه آیا او موافق است که باید به اسرائیل اعلام کرد که الحاق می تواند منجر به اعمال تحریم هایی شود، گفت:"من این موضوع را به این شکل بررسی نمی کنم. و تا زمانی که دولت (اسرائیل) تحلیف را سپری نکند، این مساله را بررسی نخواهم کرد." 

اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان
اتحادیه اروپا به اسرائیل جدی اخطار داد

وزیر خارجه آلمان در جریان کنفرانس مطبوعاتی پیش از شروع مذاکرات وزرای امور خارجه کشورهای اتحادیه اروپا در قالب کنفرانس ویدئویی، تأکید کرد که برلین حامی گفتگو با هر دو طرف است و اتحادیه اروپا باید موضع یکپارچه ای داشته باشد، زیرا "وقتی ما می خواهیم تأثیر گذار باشیم، به ویژه در خصوص موضوعات مربوط به الحاق، اتحادیه اروپا باید موضع واحد داشته باشد."
وی خاطر نشان شد: "ما با طرف های مسئول منجمله با اسرائیل در حال گفتگو هستیم. ما دائماً گفتگو داشتیم و به این گفتگوها ادامه خواهیم داد، ما به راه حل دو کشوری پایبند هستیم، الحاق از دیدگاه ما با قوانین بین المللی ناسازگار است."

هایکو ماس با تأکید بر اینکه تغییر مرزها در منطقه فقط با رضایت هر دو طرف می تواند انجام شود، گفت: "مهم این است که به عنوان دولت های ملی و اتحادیه، این امر را به روشنی به دولت جدید اعلام کنند."
دیوید فریدمان سفیر امریکا در اسرائیل 6 می در مصاحبه با روزنامه "هیوم" اظهار داشت، امریکا آماده است تا حاکمیت اسرائیل بر دره اردن و شهرک‌ های اسرائیلی در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد. به گفته وی، زمانی که روند نقشه برداری به پایان رسیده و اسرائيل ساخت و سازها در منطقه "с" را متوقف کند و همچنین بنیامین نتانیاهو اعلام کند، که آماده است با فلسطینی ها طبق "برنامه ترامپ" گفتگو کند، امریکا اماده خواهد بود از این اقدام حمایت کند. دولت فلسطین ضمن رد اظهارات سفیر امریکا، اعلام کرد در این صورت همه توافقات با اسرائیل و امریکا از اعتبار ساقط خواهد شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала