روسیه موفقیت هایی را در پیشرفت نیروهای مدافعه هوایی-راکتی نشان میدهد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه موفقیت هایی را در پیشرفت نیروهای مدافعه هوایی-راکتی نشان میدهد
روسیه موفقیت هایی را در پیشرفت نیروهای مدافعه هوایی-راکتی نشان میدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در این اواخر در رسانه های روسی پیهم اطلاعات راجع به پیشرفت های نیروهای مدافعه هوایی و ضد راکتی منتشر میگردند. از برکت نشرات که در مورد تمرینات، تسلیحات و کارایی رزمی این نوع نیروهای دفاعی که همواره با اقدامات محافظتی برجسته همراه می باشند، معلومات میدهند، این نیروها روز به روز بیشتر در معرض دید عموم قرار می گیرند و پرده رازداری خود را از دست می دهند.

تامین امنیت متحدیدن

لیو لئیانا در مطلب منتشره در نشریه چژونگو تزیونوان (چین) می نویسد، نیروهای مدافعه هوایی و ضد راکتی در زمان ایجاد نیروهای هوایی-فضایی در سال 2015 از واحدهای مدافعه هوایی و بخشی از نیروهای دفاع فضایی تشکیل شدند. وظایف آنها شامل دفع تجاوز در حوزه هوایی-فضایی، حفظ وظایف رزمی دفاع هوایی، نظارت بر رعایت قوانین استفاده از فضای هوایی و مرزهای فدراسیون روسیه است. در رابطه با افزایش حضور نظامی و تعداد اقدامات که توسط اردوی روسیه در خارج از کشور برگزار میگردد و همچنین افزایش سطح تجهیزات و آموزش، نیروهای مدافعه هوایی و ضدراکتی به بخش مهمی از نیروهای مسلح روسیه تبدیل شدند.

عربستان چشم به «پانتسیر» روسیه دوخته است - اسپوتنیک افغانستان
عربستان چشم به «پانتسیر» روسیه دوخته است

رسانه های روسی می گویند که این نوع سربازان "چتر امنیتی بر سر متحدین گشوده"، "سهم قابل توجهی" در تقویت روابط امنیتی بین آنها ایفا کردند. در حال حاضر ساخت سیستم دفاع هوایی روسیه و بلاروس تقریباً به پایان رسیده است. مکانیسم اطلاع رسانی متقابل از وضعیت هوای-فضایی برای روسیه، بلاروس، قزاقستان و تاجیکستان ایجاد شده است. در نخستین رزمایش مدافعه هوایی روسیه و صربستان "سپر اسلاو - 2019"، نیروهای دفاع راکتی مدافعه هوایی روسیه نقش اصلی را ایفا کردند. استقرار بین الدولتی و استفاده از نیروهای نظامی ، وظایف رزمی مشترک در مدافعه هوایی و اجرای عملیات ضد هوایی، برای دفع ضربات راکت های کروز و طیارات بدون سرنشین دشمن شرطی، از مجتمع های راکتی و اسلحه ضد هوایی «Panzir-S» استفاده شد. براساس گزارش رسانه های خارجی، طرف روسی برای تقویت همکاری های نظامی با صربستان، ایجاد منطقه حایل در جنوب اروپا برای اطمینان از امنیت فضایی و جبران نمودن ادامه گسترش ناتو از اقدامات مشترک مدافعه هوایی استفاده کرده است.

آماده سازی و تجهیزات عالی

نسبت پیشبرد نوکریوالی دائمی محاربوی شدت آموزش نیروهای مدافعه هوایی و ضدراکتی نسبت به هیچ نوع دیگری از نیروها پایین نیست. سر از سال 2015، خدمه دفاع راکتی مدافعه هوایی در زمستان و تابستان، روز و شب، در دشت ها، کوه ها، بیابان یا جنگل تحت آموزش آتش نشانی قرار گرفتند. در سال 2019، 140 رویداد از جمله انجام وظایف ویژه و توسعه آمادگی رزمی مانند تمرین های استراتژیک Center-2019 و همچنین دو تمرین تاکتیکی ترکیبی بین منطقه ای که در آن انواع و اقسام مختلف نیروهای نظامی شرکت داشتند، ثبت شده اند. در جریان بررسی که در پایان سال انجام شد، قوماندان نیروهای هوایی-فضایی سرگئی سورووکین خاطرنشان کرد: "سربازان آموزش عالی جنگی و هماهنگی اقدامات را نشان دادند." این واحدها، بخشی از اولین اردوی دفاع راکتی مدافعه هوایی، یگانه سیستم دفاع راکتی استراتژیک جهان A-135 را نیز در اختیار دارند.

ویدیوی آزمایش اس-400 در نزدیکی آستاراخان  - اسپوتنیک افغانستان
ویدیوی آزمایش اس-400 در نزدیکی آستاراخان

در نیروهای هوایی-فضایی توجه ویژه ای به آموزش پرسونل نیروهای مدافعه هوایی مبذول می دارند و کادرهای آخرین دوره های اکادمی نظامی دفاع هوایی سالانه تحت آموزش عملی در قطعات رزمی قرار می گیرند. در سال 2019، خدمه دفاع راکتی مدافعه د هوایی که از کادرهای کارآموزی تشکیل شده بود ، تیراندازی زنده را به مثابه بخشی از تمرینات قوماندانی و کارکنان نیروهای هوایی انجام دادند و در سطح آموزشهای ویژه را عملاً بالا بردند. براساس گزارش رسانه های روسی، برای تحقق عملی نظریه دفاع هوایی – فضایی فدراسیون روسیه که توسط ولادیمیر پوتین در سال 2020 مطرح شد، نیروهای مدافعه هوایی همکاری بین واحدها را تقویت می کند، در تعدادی از برنامه های آموزش رزمی، از جمله در رزمایش های استراتژیک "قفقاز-2020" شرکت خواهند کرد و نتایج جدیدی را در مورد تحقیقات تاکتیکی در" مقابله با راکت های کروز و گروه های طیارات کوچک بی پیلوت که در ارتفاع کم و سرعت کم پرواز می کنند "به ارمغان خواهد آورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала