چه کسانی مصونیت بیشتر در برابر کرونا دارند؟

© REUTERS / Alessandro GarofaloВолонтер Красного Креста проверяет температуру у посетительницы перед входом на рынок в Чистернино
Волонтер Красного Креста проверяет температуру у посетительницы перед входом на рынок в Чистернино - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک متخصص آمریکایی می‌گوید مقاومت بدن شماری از افراد پس از ابتلا به بیماری COVID-19 شدیدا افزایش می‌یابد.

به گزارش اسپوتنیک، آنچا بارانووا، استاد دانشگاه بیولوژی آمریکا می‌گوید، مقاومت و ایمنی قوی و طولانی مدت تنها در هفت تا هشت درصد از بیماران مبتلا به COVID-19 شکل می گیرد و  اغلب بیمارانی که  شدیدا به ویروس کرونا مبتلا شدند، پس از بهبودی مصونیت پایدار در برابر ویروس دریافت می‌کنند.

 متخصص می‌گوید: "ما سوپرمن هایی داریم که چنان پاسخ ایمنی قدرتمند بدن را دارا اند، که از آنتی بادی های آنها می توان برای معالجه بیماران دیگر استفاده کرد. با این وجود، افرادی هم هستند که با وجود رشد فعال بیماری، بدن آنها قادر به تولید آنتی بادی نیست. نسبت چنین بیمارانی 7-8 در صد از میزان کل بیماران را تشکیل می دهد".

به گفته این متخصص، بیشتر کسانی که ویروس کرونا را شکست دادند، افرادی هستند که از ایمنی بالای بدن برخوردار می‌باشند، اما حد اقل 40 در صد افراد آلوده به ویروس، افرادی نسبتاً ضعیف هستند.

 دسته های از افراد شناسایی شده که در برابر ویروس کرونا مقاومت دارند - اسپوتنیک افغانستان
دسته های از افراد شناسایی شده که در برابر ویروس کرونا مقاومت دارند

این متخصص همچنین خاطرنشان کرد که  افراد سالخورده که به شدت دچار این بیماری شده اند پس از بهبودی،  مقاومت بالای بدن در آنها به گونه جدی شکل خواهد گرفت.

طوریکه این زیست شناس تصریح کرد، نتایج در مورد اینکه چه کسانی پس از ابتلا به  COVID-19 ایمنی بدن آنها افزایش یافت، پس از بررسی داده های 171 بیمار مبتلا به  کرونا ویروس  در مرکز پزشکی شانگهای و چندین موسسه علمی دیگر به دست آمد.

بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا صبح امروز (سه‌شنبه) شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به چهار میلیون و 255 هزار و 942 نفر افزایش یافته است.

همچنین شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس به 287 هزار و 332 نفر و شمار بهبود یافتگان به یک میلیون و 527 هزار و 496 تن رسیده است.

با آنکه شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در برخی کشورها کاهش پیدا کرده بود، اما افزایش ناگهانی موارد آلوده به این ویروس موجب نگرانی کشورها درباره شیوع موج دوم این بیماری شده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала