پرخاشگری ترامپ با خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتی

© REUTERS / Alexander Dragoترامپ پس از پرخاشگری با خبرنگاران کنفرانس مطبوعاتی خود را ناتمام گذاشت
ترامپ پس از پرخاشگری با خبرنگاران کنفرانس مطبوعاتی خود را ناتمام گذاشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل درگیری لفظی با خبرنگاران زن، کنفرانس مطبوعاتی خود را ناتمام گذاشت و کاخ سفید را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا کنفرانس خبری ویژه ویروس کرونا را به دلیل درگیری لفظی با دو خبرنگار زن به طور ناگهانی ترک کرد.

در کنفرانس خبری روز گذشته در باغ کاخ سفید، ترامپ پس از تشریح عملکرد دولتش در افزایش میزان آزمایش‌های تشخیصی ویژه ابتلا به کروناویروس به پاسخ به سوالات خبرنگاران پرداخت. اما پس از درگیری لفظی او با دو تن از خبرنگاران سی بی اس و سی ان ان، او به ناگهان کنفرانس خبری را ترک کرد.

نگرانی ترامپ به خاطر باختن انتخابات در پاییز به خاطر گسترش ویروس کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی ترامپ به خاطر باختن انتخابات در پاییز به خاطر گسترش ویروس کرونا

یکی از خبرنگاران از ترامپ که به طور مداوم در حال مقایسه میزان توانایی انجام آزمایش کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری در آمریکا با دیگر کشور‌ها بود، پرسید چرا آمار مربوط به این بیماری از نظر او موضوعی برای «رقابت جهانی» محسوب می‌شود. ترامپ در پاسخ گفت این سوالی است که نباید از من بپرسید، این سوال را باید از چین بپرسید. رئیس جمهور آمریکا در حالی خطاب به این خبرنگار این پاسخ را داد که او متولد چین و بزرگ شده در ویرجینیای غربی است.

رئیس جمهور آمریکا گفت من این پاسخ را به طور خاص به شما نمی‌گویم بلکه این پاسخ هر کسی خواهد بود که سوالات منزجرکننده بپرسد.

در ادامه این کنفرانس خبری زمانیکه خبرنگار دیگری می‌خواست سوالاتش را بپرسد، ترامپ رو به خبرنگاران کرد. ترامپ گفت خبرنگار سی ان ان برای پرسیدن سوالاتش تعلل کرده و پس از اصرار این خبرنگار زن به پرسش از ترامپ، او به یکباره کنفرانس خبری را ترک کرد و راهی دفتر خود شد.

ماجرای درگیری ترامپ با خبرنگاران آمریکایی تنها مربوط به روز گذشته نمی‌شود. او پیش از این نیز خبرنگار ان بی سی را گزارشگر وحشتناک، خبرنگار ‌ای بی سی نیوز را درجه سوم و خبرنگار سی بی اس نیوز را مایه شرم خوانده بود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала