سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله های تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد

© وزارت خارجه ایرانسخنگوی وزارت خارجه ایران حمله های تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد
سخنگوی وزارت خارجه ایران حمله های تروریستی اخیر در افغانستان را محکوم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن حمله های تروریستی اخیر در افغانستان، از گسترش دامنه خشونت ها در این کشور ابراز نگرانی کرد.
محکوم کردن حمله های تروریستی امروز کابل و ننگرهار توسط پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
محکوم کردن حمله های تروریستی امروز کابل و ننگرهار توسط پاکستان

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حمله های تروریستی به یک درمانگاه در کابل و حمله به یک مراسم تشییع در ننگرهار و دیگر اقدامات نظامی در مناطق مختلف افغانستان، ضمن محکوم کردن حمله به افراد و اماکن غیرنظامی، از گسترش دامنه خشونتها در افغانستان اظهار نگرانی کرد.

سید عباس موسوی همچنین با ابراز همدردی با دولت و مردم افغانستان، خصوصا بازماندگان حوادث اخیر از تمامی نیروهای درگیر در عملیات نظامی درخواست کرد به حرمت ماه مبارک رمضان و با توقف هرگونه عملیات نظامی، زمینه را برای گفتگو و صلح پایدار در افغانستان آماده کنند.

یادآوری می کنیم، که امروز (سه شنبه) در ۲ حمله‌ به درمانگاه صد بستر در کابل و یک مراسم تشییع جنازه یکی از فرماندهان پولیس در ولایت ننگرهار واقع در شرق افغانستان، دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۸۴ نفر دیگر نیز زخمی شدند. اکثر کشته‌شدگان غیرنظامی هستند.

اشرف غنی در واکنش به حملات امروز کابل و ننگرهار به نیروهای امنیتی افغانستان دستور داد تا از حالت دفاعی به تهاجمی تغییر وضعیت دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала