کشف روش ساده برای کاهش مرگ و میر های ناشی از کرونا

© Sputnik / Pavel Kononov /  مراجعه به بانک تصاویر کشف روش ساده برای کاهش مرگ و میر های ناشی از کرونا
کشف روش ساده برای کاهش مرگ و میر های ناشی از  کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از بررسی اطلاعات جهانی از شیوع COVID-19 محققان به ارتباط قدرتمندی میان کمبود شدید ویتامین دی و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا دست پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک،محققان دانشگاه نورث وسترن آمریکا اعلام نمودند که  اطلاعات از بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها از کشورهای ایران، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، کوریای جنوبی، اسپانیا، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده اند. بر اساس این تحقیق، بیماران در کشورهایی که بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را تجربه کرده‌اند مانند ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا، در مقایسه با کشورهای دیگر در بدن خود سطح پایین‌تری ویتامین دی داشته‌اند.

پیشبینی رئيس سازمان صحت درمورد زمان ختم بیماری همه‌گیر کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
پیشبینی رئيس سازمان صحت درمورد زمان ختم بیماری همه‌گیر کرونا ویروس

با وجود این یافته، محققان به این موضوع اشاره کرده‌اند که افراد مخصوصا آن‌هایی که با مشکل کمبود ویتامین دی دست و پنجه نرم نمی‌کنند، نباید آن را احتکار کنند. سرپرست این تحقیق «وادیم بکمن» اعلام کرده:«در حالی که فکر می‌کنم اطلاع مردم از نقش کمبود ویتامین دی در میزان تلفات ویروس کرونا اهمیت دارد، مصرف این ویتامین توسط تمام افراد را توصیه نمی‌کنیم. برای رسیدن به این نتیجه، به تحقیقات بیشتری نیاز است و امیدوارم که کار ما بتواند علاقه‌ بیشتری در این زمینه ایجاد کند. این اطلاعات همچنین ممکن است مکانیزم مرگ و میر را مشخص کند و در صورتی که ثابت شود، می‌تواند منجر به اهداف درمانی جدید شود».

پس از بررسی آمارها از سراسر جهان، محققان به ارتباط قوی میان سطح ویتامین دی و طوفان سیتوکین، واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن دست پیدا کردند. به بیان ساده‌تر، میان کمبود ویتامین دی و میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ ارتباط وجود دارد. محققان باور دارند که ویتامین دی مانع از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن می‌شود، بنابراین سطح مناسب این ویتامین از علائم شدید و در نهایت مرگ جلوگیری می‌کند.

در ادامه امده است ویتامین D با کاهش عوارض و شدت بیماری، نرخ مرگ و میر را کاهش می‌دهد. نور خوشید، ماهی، زرده تخم مرغ، پنیر، جگر گوساله و قارچ از مهم‌ترین منابع ویتامین D محسوب می شوند.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در حال حاضر بیش از 200 کشور و منطقه را درگیر کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала