گسترش ویروس کرونا به دلیل کمبود امکانات در دفاتر دولتی  ولایت هرات

© ریاست صحت عامه هرات گسترش ویروس کرونا به دلیل کمبود امکانات در دفاتر دولتی ولایت هرات
گسترش ویروس کرونا به دلیل کمبود امکانات در دفاتر دولتی  ولایت هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید

رئیس صحت عامه هرات از کاهش کاهش شیوع بیماری کرونا خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
رئیس صحت عامه هرات از کاهش شیوع بیماری کرونا خبر داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، مقام های ریاست صحت عامه هرات می گویند، که اکثر این کارمندان در حال حاضر در خانه های خود قرنطین هستند و وضعیت صحی آنها بهتر است.

بررسی های انجام شده از سوی آریانا در هرات نشان میدهد، که بی توجهی کارمندان ادارات دولتی و مراجعه کنندگان به این ادارات به توصیه های بهداشتی باعث گردش این ویروس کرونا شده است.

یافته های این بررسی نشان میدهد، که چهار کارمند اداره ترانسپورت، سه کارمندان اداره آبرسانی، چهار ‏کارمند اداره شهرداری، سه کارمند اداره مستوفیت، پنج کارمند اداره برشنا، هفتاد و پنج کارمند ریاست صحت عامه، ده سرباز و کارمند پولیس، چهار کارمند اداره هرات آمبولانس، سه کارمند ولایت به شمول رئیس منابع بشیری، یازده ملا امام مساجد و هشت کارمند ریاست گمرک هرات، مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

داکترعبدالحکیم تمنا رئیس صحت عامه هرات میگوید، که به دلیل بی توجهی کارمندان دولتی و شهروندان به توصیه های بهداشتی، گردش ویروس کرونا وارد مرحله جدیدی شده است.

به باور وی، ادامه بی توجهی کارمندان ادارات دولتی به توصیه های بهداشتی می تواند در آینده نزدیک فاجعه ویروس کرونا را بیشتر کند.

در عین حال شماری از کارمندان ادارت دولتی در هرات تاکید دارند که هیچ نوع امکانات بهداشتی برای مبارزه با ویروس کرونا در ادارات وجود ندارد.

شریف احمد، که در یکی از ادارات دولتی هرات کارمند است، میگوید در هفته ای یک عدد ماسک و یک جفت دستکش به آنها داده می شود و روزانه با مراجعین زیادی سر و کار دارند.

او میگوید، با آنکه سه تن از کارمندان اداره آنها مبتلا به ویروس کرونا شده اند، اما تاکنون هیچ اقداماتی برای ضد عفونی کردن اداره صورت نگرفته است.

در عین حال انجنیر راتب حمیم رئیس اداره آبرسانی تائید می کند، که یک تن از کارمندان این اداره به ویروس کرونا مبتلا شده است و دو تن دیگر از همکارانش مشکوک به کرونا هستند.

حمیم میگوید اداره آنها یک نهاد خدماتی است و طی دو ماه گذشته با وجود اجرایی شدن قرنطین، آنها همچنان به فعالیت خود ادامه داده اند. او میگوید بسیاری از مردم که به این اداره مراجعه می کنند ماسک ندارند و نکات ایمنی را نیز رعایت نمی کنند.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات، نیز گردش ویروس کرونا در ادارات دولتی را تائید می کند. او میگوید یک کارمند این اداره به ویروس کرونا مبتلا شده است و در حال حاضر در قرنطین خانه گی بسر می برد.

از سوی دیگر، شهردار هرات می گوید، روزانه پروسه ضد عفونی کردن مکان های عمومی و برخی ادارات دولتی مزدحم از سوی تیم آنها جریان دارد.

اخیرا والی هرات در یک کنفرانس مطبوعاتی به کارمندان ادارات دولتی این ولایت دستور داد که به همه ای توصیه های بهداشتی توجه کنند و استفاده از ماسک برای آنها الزامی است.

در همین حال داکتر ابراهیم محمدی، مسئول هرات آمبولانس تاکید می کند، که میزان افراد مبتلا به ویروس کرونا در هرات همچنان رو به افزایش است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала