Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

فیفا و WADA بر علیه دوپینگ روس‌ها شواهد دارند

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند
  FIFA و WADA در بین ورزشکاران روسیه دوپینگ نیافتند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه با سر جدیدی از رسوائی روبرو است زیرا WADA و فیفا شواهدی از دوپینگ تحت حمایت دولت به دست آورده است.

به گزارش اسپوتنیک، شواهد تازه‌ای مبنی بر کمک به فوتبالیست‌های روسی در طی رسوایی دوپینگ تحت حمایت دولت‌شان در طی چند هفته به فیفا می‌رسند.

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ در روزهای اخیر به فیفا گفته: داده‌های جدید کشف شده در سال گذشته از آزمایشگاه مسکو شامل اطلاعات مربوط به تعداد نامشخصی از تقلب‌های فوتبالیست‌های روسی است.

وادا "بسته‌های شواهد" مربوط به 298 فرد روسی در ده‌ها رشته ورزشی مختلف در اختیار دارد که به آژانس‌های ضد دوپینگ و دستگاه‌های حاکم جهانی ارسال می‌شوند.

سخنگوی فیفا در پاسخ به این سوال که "WADA" به طور خاص به بالاترین نهاد فوتبالی گفته که "بسته‌های پرونده" مربوط به فوتبالیست‌ها را تا پایان ماه می دریافت می‌کنند؟ گفت: "این درست است."

همانطور که اسپورت میل  در سال 2017 فاش کرد، برای اولین بار در دسامبر سال 2016 توسط فیفا و بازرسان مبارزه با فساد مالی به فیفا گفته شد که حداقل 36 بازیکن روسی (و شاید بسیاری دیگر) در طول رسوایی دوپینگ به طور غیرقانونی کمک کرده بودند.

کمک‌ها به روش‌های مختلفی انجام شده از جمله برخی از بازیکنان داروهای تقویت کننده عملکرد استفاده می‌کنند، برخی از آنها آزمایش‌های ناموفق را انجام می‌دهند و برخی تضمین می‌نمایند که همیشه بدون توجه به اینکه آنها دوپینگ کرده اند یا خیر پاک هستند.

این 36 بازیکن اولیه شامل تیم ملی 23 نفره روسیه بود که به جام جهانی 2014 برزیل فرستاده شده بود.

مشخص نیست که چه تعداد بازیکن از این روش خاص سود بردند. به عنوان مثال، همه مواد غیرقانونی مصرف نکردند و هرچند که به هر صورت تضمین می‌شود "پاک" باشند.

این در حالیست که اسپورت میل ایمیل‌هایی یک مقام وزارت ورزش تا رئیس گریگوری رودچنکوف رئیس آزمایشگاه روسیه را منتشر کرد که نشان می‌دهد رودچنکوف دستور داده تا تست مثبت را انجام دهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала