شناسایی ۲۵۳ بیمار کرونایی جدید در افغانستان

© Photo / وزارت صحت عامه افغانستانشناسایی ۲۵۳ بیمار کرونایی جدید در افغانستان
شناسایی ۲۵۳ بیمار کرونایی جدید در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شمار بیماران کرونایی در افغانستان به ۴۰۳۳ نفر افزایش یافت.

کرونا در افغانستان؛ با 215 مورد جدید، شمار مبتلایان به 3778 نفر رسید - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان؛ با 215 مورد جدید، شمار مبتلایان به 3778 نفر رسید

به گزارش اسپوتنیک، وحید مجروح معاون وزارت صحت عامه افغانستان، امروز شنبه (۲۰ ثور)، در یک نشست خبری اعلام کرد، که در یک شبانه‌ روز گذشته، ۷۱ نفر در هرات، ۴۳ نفر در بلخ، ۱۶نفر در پکتیا، ۳۹ نفر در ننگرهار، ۱۱ نفر در لغمان، ۱۱ نفر در کندز، ۲۲ نفر در جوزجان، ۸ نفر در غزنی، ۴ نفر در کابل و یک- یک نفر دیگر در ولایت‌های نورستان، کنر، پنجشیر و بامیان، به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
به گفته‌ی او، با ثبت این موارد جدید، شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان، به ۴۰۳۳ نفر رسیده است.
در همین حال، آقای مجروح گفت، که در یک شبانه‌ روز گذشته، ۶ تن از مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان جان باخته اند که شمار مجموعی مرگ ها به ۱۱۵ نفر رسیده است.
از سویی هم در یک شبانه روز گذشته، ۲۹ نفر از مبتلایان به این ویروس درمان شده اند، که شمار مجموعی درمان شدگان به ۵۰۲ نفر رسیده است.
معاون وزارت صحت، ضمن این که از مردم خواست به توصیه‌های صحی عمل کنند، هم‌چنان اطمینان داد که وضعیت صحی وزیر صحت، که به تازگی به ویروس کرونا مبتلاشده، خوب است و به زودی به کارش بر می‌گردد.
یادآوری می کنیم، که با وجود هشدار صحت عامه افغانستان برخی از ملا امامان و شهروندان این کشور قرنطین را مراعت نمی کنند و این سبب خرابتر شدن وضعیت و گسترش بیماری ویروس کرونا می شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала