عملیات ضد تروریستی هند در منطقه جامو و کشمیر

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaعملیات ضد تروریستی هند در منطقه جامو و کشمیر
عملیات ضد تروریستی هند در منطقه جامو و کشمیر - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
هند عملیاتی را برای دستگیری رهبر تروریست‌ها در منطقه جامو و کشمیر راه اندازی کرد.

 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه Daily News and Analysis، از عملیات ارتش و پلیس هند برای دستگیری ریازا نایکو یکی از رهبران سازمان تروریستی حزب‌ المجاهدین عملیاتی را در جامو و کشمیر انجام می دهند.

عملیات ضد تروریستی هندعصر روز گذشته، سه شنبه  (4آپریل) پس از آنکه مقامات گزارش های مبنی بر حضور یک تروریست مشهور در منطقه را دریافت کردند ، آغاز شد. در اوایل این عملیات ، یک شبه نظامی در منطقه کشته شد.

پیشتر گزارش شد که هند برای دریافت اطلاعات در خصوص افشای مخفیگاه رهبر این حزب انعام تعیین نموده است.

جنگ هسته‌ای میان هند و پاکستان چه پیامدهای جهانی خواهد داشت؟ - اسپوتنیک افغانستان
جنگ هسته‌ای میان هند و پاکستان چه پیامدهای جهانی خواهد داشت؟

حزب المجاهدین  یک گروه جدایی‌طلب کشمیری است که در سپتامبر 1989 توسط محمد احسن دار پایه‌گذاری گردید. این گروه که از سال 1989 در مناقشه جامو و کشمیر فعال است، توسط هند،و شماری از کشور های اروپایی به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده ‌است.

 طی سال های اخیر و همزمان با افزایش تنش میان هند و پاکستان دو کشور مدعی دستگیری افرادی شده‌اند که برای دیگری جاسوسی می‌کرده‌اند.

گفتنی است که درگیری‌های مرزی میان پاکستان و هند به عنوان رقبای سنتی شبه‌قاره این روزها شدت پیدا کرده است. دولت اسلام آباد در پاسخ به اتهام هند اعلام کرده بود: هرگونه اتهام مبنی بر تلاش برای رخنه و تهاجم به خاک کشور همسایه بی‌اساس بوده و پاکستان بر نقش آفرینی گروه ناظران نظامی سازمان ملل در امور پاکستان و هند (UNMOGIP) تاکید می‌کند. 

 «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان در یک پیام توییتری بار دیگر سیاست‌های دهلی نو در قبال مردم کشمیر انتقاد کرد و نسبت به آنچه که وی بهانه هند برای انجام عملیات  علیه پاکستان عنوان کرد، هشدار داد. 

وی افزود: تازه‌ترین ادعاها مبنی بر نفوذ پاکستان در مرزهای هند ادامه برنامه‌های خطرناک این کشور است و ترکیب سیاست‌های حزب حاکم هند و گروه آر اس اس مملو از خطرات جدی است. 

نخست وزیر پاکستان مقاومت غیر نظامیان در کشمیر علیه تهاجم را نتیجه آنچه که وی ظلم و ستم هند خواند، دانست و از جامعه جهانی خواست تا پیش از به خطر افتادن صلح و امنیت جنوب آسیا، جلوی اقدامات تحریک آمیز را بگیرد. 

وزارت امور خارجه پاکستان نیز روز گذشته با احضار یک دیپلمات ارشد سفارت هند در اسلام آباد، ضمن اعتراض به آتشباری نیروهای مرزی این کشور به خاک پاکستان، ادعای نفوذ به آن سوی مرز هند و اعزام عناصر مسلح به کشمیر را قویاً رد کرد. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала