آمریکا: چین بزرگترین تهدید برای امنیت ملی ماست

© AP Photo / Andy Wongامریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد
امریکا با خطر باخت در جنگ تجارتی با چین مواجه می باشد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد پست ریاست اطلاعات ملی آمریکا در اظهاراتی با اتهام ‌زنی های تازه به پکن، چین را بزرگترین تهدید برای کشورش معرفی کرد.

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از Daily Mail، جان راتکلیف، نامزد مورد نظر دونالد ترامپ برای ریاست جامعه اطلاعاتی آمریکا دیروز سه شنبه در اظهاراتی چین را بزرگترین تهدید برای آمریکا معرفی کرد و گفت تلاش خود را برای شناسایی منشا شیوع ویروس کرونا که به ادعای او چین است، بیابد.

او گفت: در حال حاضر، چین بزرگترین تهدید برای آمریکاست. به بیماری COVID-19 و نقشی که چین بازی می‌کند، نگاه کنید. همه مسیر‌ها به چین منتهی می‌شود.

راتکلیف که از مدافعان سرسخت ترامپ است، به ابتکار عمل چین در زیرساخت جهانی «کمربند و جاده» اشاره کرد و مدعی شد آن طرحی ژئوپولیتیکی برای دسترسی سریع به فناوری‌های استراتژیک است.

ترامپ: چین اشتباه وحشتناک خود را مخفی کرد  - اسپوتنیک افغانستان
ترامپ: چین مرتکب "اشتباه وحشتناکی" شد و آنرا مخفی کرد

وی گفت: ما به وضوح نمی‌خواهیم یک رژیم اقتدارگرا مانند حزب کمونیست چین استاندارد‌های خود را در بازار جهانی پیاده کند.

راتکلیف در حالی چین را تهدیدی برای آمریکا معرفی کرده است که مقامات آمریکایی در اظهاراتی بی اساس ضمن اتهام زنی به پکن، آن را عامل اصلی شیوع کرونا در جهان دانسته است. ستاد مشترک نیرو‌های مسلح آمریکا دیروز سه‌شنبه با اذعان به اینکه هنوز مشخص نیست که ویروس کرونا از بازار جانواران ووهان چین، از آزمایشگاه و یا جای دیگر پیدا شده است، تاکید کرد که دیدگاه آمریکا این است که این ویروس احتمالا ساخت دست انسان نباشد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز با استناد به شواهدی که تاکنون ارائه نشده، مدعی شده ویروس کرونا از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین نشات گرفته است. ترامپ هم چین را به عدم همکاری با دیگر کشور‌ها و پنهان‌کاری در خصوص شمار جان‌باختگان ویروس کرونا متهم کرده است. او نه تنها ویروس کرونا را یک ویروس «چینی» عنوان کرده، بلکه به دفعات از چین به دلیل عدم ارائه اطلاعات و داده‌ها درباره کرونا انتقاد کرده است.

روز جمعه آژانس اطلاعات ملی آمریکا با استناد به شواهد موجود اعلام کرد ویروس کرونا عامل بیماری COVID-19  ساخت دست بشر نیست و در اطلاعات ژنتیکی آن تغییری ایجاد نشده است.

ترامپ بار‌ها جامعه اطلاعاتی آمریکا را به توطئه علیه خود متهم کرده بود که این امر موجب نارضایتی روز افزون در میان جامعه جاسوسی آمریکا شده است.

طبق آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر رسیده است.

آمریکا با یک میلیون و 200 هزار مبتلا به بیماری کووید-19، همچنان در صدر کشور‌هایی است که به این ویروس درگیر هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала