قدردانی افغانستان از همکاری ایران برای رسیدگی به حادثه جان باختن شهروندانش

© وزارت خارجه افغانستانقدردانی افغانستان از همکاری ایران برای رسیدگی به حادثه جان باختن شهروندانش
قدردانی افغانستان از همکاری ایران برای رسیدگی به حادثه جان باختن شهروندانش  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان با قدردانی از همکاری ایران برای رسیدگی به پرونده جان باختن شهروندانش در مرز افغانستان و ایران، از توافق تهران و کابل برای تشکیل هیات رسیدگی به این موضوع خبر داد.
وزارت خارجه ایران: حادثه پیش آمده برای شهروندان افغانستانی در خاک افغانستان رخ داده است - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه ایران: حادثه پیش آمده برای افغانستانی ها در خاک افغانستان رخ داده است

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان نوشت: کابل و تهران بر روی تشکیل یک هیأت مشترک توافق کرده‌اند تا چگونگی جان باختن شماری از شهروندان افغانستانی در مرز با ایران را بررسی کند. هدف از تحقیق، دستیابی به حقیقت و تأمین عدالت عنوان شده است.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان که امروز (سه‌شنبه، ۱۶ ثور) منتشر شده، آمده است، که محمد هارون چخانسوری، معاون سیاسی این وزارت با سفارت ایران در کابل و سفیر افغانستان در تهران با مقام های ایرانی در تماس بوده و قضیه را پیگیری می‌کنند.

بر اساس این بیانیه، وزارت خارجه ایران شب گذشته در یک تماس تیلیفونی با سفیر افغانستان در تهران، برای انجام تحقیقات درباره جان باختن شماری از مسافران افغانستانی در مرز با ایران، اعلام آمادگی کرده است.

مقام های ایرانی در این تماس تیلیفونی اعلام کردند، که امروز یک یادداشت رسمی درباره جزئیات فنی تحقیقات مشترک را به سفارت افغانستان ارسال می‌کنند.

در پایان این بیانیه آمده است، که وزارت امور خارجه افغانستان اقدام جانب ایران را قدردانی نموده و منتظر دریافت یادداشت رسمی میباشد، تا در چهارچوب آن یادداشت زمینه آغاز عاجل تحقیقات مشترک مساعد گردد.

هدف از این تحقیقات دریافت حقایق دقیق و تامین عدالت میباشد.

یادآوری می کنیم، که چند روز پیش ده ها نفر از شهروندان افغانستان در مرز میان افغانستان و ایران جان باختند و رسانه های افغانستان ادعا دارند، که این کار سربازان ایرانی است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала