ادعای مخفی کاری چین در مورد کرونا منشأی آمریکایی دارد؟

© REUTERS / Aly Songادعای مخفی کاری چین در مورد کرونا منشای آمریکایی دارد؟
ادعای مخفی کاری چین  در مورد کرونا منشای آمریکایی دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان اطلاعات استرالیا گزارشی را که در آن ادعا شده بود که گویا چین در مورد نشر اطلاعات به موقع در مورد شیوع کرونا مخفی کاری نموده رد کرد و منشاء این گزارش را آمریکایی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی Guardian با استناد به منابع اطلاعاتی استرالیا می نویسد: اطلاعات در خصوص پنهان کردن چین در مورد نشر اطلاعات مربوط به ویروس کرونا، که قبلاً در یک روزنامه استرالیایی منتشر شده بود، احتمالاً برای فشار بر پکن توسط ایالات متحده تهیه شده است.

پیش ازاین روزنامه دیلی تلگراف با استناد از مدارکی ده صفحه‌ای به دست آمده از وزارت امنیت داخلی آمریکا روایت کرد که چین به منظور انباشت نیازمندی‌ها و تدارکات، شدت و سختی ویروس کرونا را پنهان کرده بود.

Лаборатория для тестирования на коронавирус в Архангельской области - اسپوتنیک افغانستان
رسانه‌ها: چین در رابطه به ویروس کرونا مخفی کاری کرد

گزارش اطلاعاتی را که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده تهیه کرده بود در آن اظهار شده که دولت چین اوایل ماه جنوری، عمدا شدت شیوع ویروس کرونا را پنهان کرد.

بنا بر این گزارش، چین در راستای این اقدامات «محدودیت‌های صادراتی را انکار کرده و داده‌های تجاری خود را به تأخیر انداخته و یا در اطلاعات سردرگمی ایجاد کرده است».

به گفته گاردین؛ سازمان اطلاعاتی استرالیا معتقد است که اطلاعات دیلی تلگراف در مورد "مخفی کاری چین" "در اصل از ایالات متحده آمریکا منشاء گرفته است.

نماینده سازمان اطلاعات استرالیا گفت: "احساس درونی من به می گوید كه این راهی برای ایجاد تبلیغ علیه چین و فشار آوردن به این کشور بوده است".

طی روزهای گذشته بر حملات لفظی مقام‌های ارشد آمریکا، از جمله رئیس‌جمهوری این کشور علیه اقدامات چین و نحوه شیوع ویروس افزوده شده‌ است. مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا گفته است، شواهد فراوانی هست که نشان می‌دهد موسسه ویروس‌شناسی ووهان منشأ کرونا بوده است.

بر اساس جدیدترین آمار سازمان جهانی بهداشت، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان تا صبح امروز (سه‌شنبه) به 3 میلیون و 646 هزار و 99 نفر رسید. از این تعداد تاکنون 252 هزار و 407 نفر جان باخته و یک میلیون و 197 هزار و 708 نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала