دلیل مقاومت پایین بدن در افراد امروزی

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر دلیل مقاومت پایین بدن در افراد امروزی
 دلیل مقاومت پایین بدن در افراد امروزی  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پزشکان استفاده بی حد از آنتی بیوتیک ها را دلیل مقاومت ضعیف بدن در افراد عصر مدرن عنوان نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، دکتر آلرژیست – ایمونولوژیست، مارینا آپلتایوا در مورد پایین بودن سطح مقاومت بدن در برابر امراض گوناگون می‌گوید: " تضعیف  سطح ایمنی بدن افراد در دنیای مدرن ممکن است به دلیل استفاده بی حد از آنتی بیوتیک ها باشد. "

متخصص می‌گوید، ایمنی بشر در سالهای اخیر بسیار رو به وخامت گذاشته است. بنابراین، بزرگسالان و کودکان بیشتر اوقات بیمار می شوند، عفونت های آنها شدیدتر است و باعث عوارض بیشتر و بیشتر می شود. در این حالت، در صورت بروز ویروس های جدید، ممکن است بدن نتواند با آنها مقابله کند.

افزایش مبتلایان به کرونا در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
افزایش مبتلایان به کروناویروس در روسیه

این متخصص معتقد است که یکی از عوامل تضعیف سیستم ایمنی بدن می تواند تأثیر آنتی بیوتیک ها باشد و این باعث می شود سیستم ایمنی بدن حساسیت کمتری داشته باشد. آپلتایوا یادآور شد: آنتی بیوتیک ها ویروس ها را از بین نمی برند: آنها عفونت های باکتریایی را که خود را در عوارض ناشی از بیماری های ویروسی نشان داده اند ، درمان می کنند.

 متخصص ایمونولوژی در دانشگاه علوم پزشکی ملی تحقیقات پیروگوف، آلرژیست-ایمونولوژیست، اولگا پاشنکو نیز نیز ازاین دیدگاه حمایت نمود. وی خاطرنشان ساخت: " استفاده بی اندازه از آنتی بیوتیک ها منجر به از بین رفتن میکرو فلور طبیعی بدن می شود که جزء اصلی سیستم مقاومت بدن است. در عین حال، مقاومت پاتوژن ها در برابر آنتی بیوتیک ها به دلیل جهش های متعدد در ژنوم ویروس ها و باکتری ها افزایش می یابد."

شایان ذکر است که بر اساس آخرین داده‌ها، روسیه از نظر تعداد شهروندان مبتلا به کرونا‌ویروس با تعداد 145 هزار و 268 نفر در رتبه هفتم قرار دارد. درمجموع ، در کل از زمان شیوع همه گیری بیماری، 1356 نفر جان باخته و 18095 نفر دراین کشور بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала