Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

توافق بارسا و رئال با عهدنامه‌های تازه لالیگا

© AP Photo / Daniel Ochoa de Olza"Barselona"nın hücumçusu Lionel Messi və Madrid "Real"ının müdafiəçisi Serxio Ramos
Barselonanın hücumçusu Lionel Messi və Madrid Realının müdafiəçisi Serxio Ramos - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو باشگاه مطرح فوتبال اسپانیا به عهدنامه‌های تعریف شده از سوی سازمان لالیگا رای دادند که این مورد اقدام خوب برای بازگشت به فوتبال اسپانیا شمرده می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک و به نقل از نشریه اسپانیایی «آ.اس»، چندی پیش سازمان لالیگا پیش‌نویس یک پروتکل را به باشگاه‌ها ارسال کرد که در آن بهترین روش برای از سر گیری رقابتها به تفصیل توضیح داده شده است. در این پروتکل پیشنهادی چهار مرحله برای پیش از شروع دوباره لیگ اعلام شده است. آماده‌سازی برای تمرین، تمرینهای انفرادی، تمرین در گروه‌های هشت نفره و در نهایت، تمرینهای عادی تیمی.

La Liga - اسپوتنیک افغانستان
تعهد نخست وزیر اسپانیا به از سرگیری رقابت‌های لالیگا

این سازمان اعلام کرده که پیش از آنکه فصل جاری بتواند از سر گرفته شود بازیکنان هر تیم دست‌کم به یک دوره پانزده روزه نیاز دارند تا بر اساس این برنامه پیشنهادی، خود را برای شروع مسابقات آماده کنند. فارغ از مسائل ورزشی، پروتکل تهیه شده از سوی لالیگا که ریاست آن به عهده خاویر تباس قرار دارد، درباره تهمیدات مربوط به ممانعت از گسترش ویروس بین بازیکنان، بسیار سخت‌گیرانه است.

در این پروتکل از تیم‌‌ها خواسته شده بازیکنان خود را تا حد ممکن در حالت ایزوله نگه دارند و تماس آنها با دیگر پرسنل باشگاه را در حداقل ممکن حفظ کنند. قرار است پس از گرفتن تست کرونا از تمامی بازیکنان از هفته پیش رو تمرینات با پروتکل های تعریفی لالیگا به انجام برسد اما برای از سرگیری لالیگا نیاز است تا تمامی باشگاه ها پروتکل ها را بپذیرند و به طور دقیق اجرا کنند.

پروتکل های اعلام شده اما در برخی موارد با مخالفت بازیکنان روبرو شده است.  فوتبالیست ها به خصوص با مواردی از فاز دوم، سوم و چهارم مشکل دارند. برای مثال در فاز دوم پیش بینی شده است که بازیکنان در یک کمپ یا هتل مستقر شده و از خانواده های خود دور شوند. این با مخالفت گسترده بازیکنان روبرو شده است. بازیکنان دوست ندارند که به طور مرتب تحت تست قرار بگیرند در حالی که به عقیده آنها، مردم عادی نیاز بیشتری به این تست ها دارند.

بازیکنان با حضور یک سرپرست در هر تیم، به منظور نظارت روی انجام صحیح پروتوکل ها نیز موافق نیستند. آنها عدم دسترسی به فیزیوتراپ ها را نیز عجیب می دانند. برای فوتبالیست ها اینکه کادر فنی مجبور به استفاده از ماسک و دستکس باشند و فاصله دو متری با بازیکنان را رعایت کنند نیز غیر قابل قبول است.

در همین حال، نشریه آاس امروز به نقل از یکی از مدیران لالیگا ادعا کرد که شش باشگاه رئال مادرید، بارسا، بتیس، لوانته، والنسیا و ویارئال موافقت خود با پروتکل ها را اعلام کرده اند و هنوز در مورد 14 تیم دیگر ابهاماتی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала