جنگ عربستان علیه یمن؛ هزاران کارگر کشته و زخمی شدند

© AP Photo / Hasan Jamaliجنگ عربستان علیه یمن؛ هزاران کارگر کشته و زخمی شدند
جنگ عربستان علیه یمن؛ هزاران کارگر کشته و زخمی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
عربستان سعودی جنگ پنج ساله ائتلاف سعودی و اماراتی علیه یمن منجر به کشته و زخمی شدن هزاران نفر از کارگران در این کشور شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از المسیره، فدراسیون عمومی اتحادیه‌های کارگری یمن به مناسبت روز جهانی کارگر در گزارشی پرده از خسارت‌های این لشکرکشی و جنگ علیه کارخانه‌ها و و تأسیسات تولیدی برداشت و اعلام کرد که در بیش از پنج سال گذشته، 6 هزار و 229 کارگر بر اثر حملات ائتلاف سعودی اماراتی کشته و ده هزار و 698 تن دیگر زخمی شده‌اند.

عربستان سعودی 2 شهر یمن را بمباران کرد - اسپوتنیک افغانستان
عربستان سعودی 2 شهر یمن را بمباران کرد

گذشته از این، حملات این ائتلاف باعث تخریب 355 کارخانه و کارگاه تولیدی شده است و تدوام حملات در کنار محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن، 15 هزار کارگر را بیکار کرده است.

این تلویزیون اعلام کرد که انتقال بانک مرکزی از صنعاء به شهر عدن (جنوب) باعث شده است پرداخت حقوق متوقف شده و کارگران در یمن متضرر شود.

این نهاد کارگری، «ائتلاف سعودی و امریکایی» را مسوول کامل ویرانی و کشتارها در یمن دانست و اقدام آلمان در «تروریست» خواندن جنبش حزب‌الله را محکوم و با مردم فلسطین ابراز همبستگی کرد.

یادآوری می‌کنیم که مداخلهٔ نظامی در یمن در 25 مارچ سال 2015 میلادی با حملهٔ هوایی ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی به یمن با نام عملیات طوفان قاطعیت و به درخواست رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن آغاز شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала