صندوق بین‌المللی پول به افغانستان 220 میلیون دالر کمک کرد

© Flickr / International Monetary Fundصندوق بین‌المللی پول به افغانستان 220 میلیون دالر کمک کرد
صندوق بین‌المللی پول به افغانستان 220 میلیون دالر کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت مالیه اعلام کرده است که هیأت اجرایی صندوق بین المللی پول مبلغ درخواست کمک اضطراری افغانستان را تحت تسهیلات اعتباری سریع تایید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت مالیه در یک خبرنامه‌ی اعلام کرده است که هیأت اجرایی صندوق بین‌المللی پول 220 میلیون دالر درخواست کمک‌های اضطراری افغانستان در چهارچوپ «تسهیلات اعتباری سریع» را تائید کرده است. این وزارت گفته است: این کمک‌ها به شکل اختیاری در اختیار حکومت افغانستان قرار می‌گیرد و افغانستان می تواند بادرنظرداشت اولویت ها و ساحاتی که آنرا لازم می داند، به مصرف برساند.

کرونا؛ کمک 15 میلیون دالری امریکا به افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
کرونا؛ کمک 15 میلیون دالری امریکا به افغانستان

وزارت مالیه گفته است که حکومت افغانستان باید این پول‌ها را در خلال 15 سال به این صندوق بازپرداخت نماید. از سوی هم آمده است که کمک صندوق بین اللمللی پول به افغانستان فرصت می دهد که منابع مالی خویشرا به اولویت های صحی و پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اختصاص دهد.
این وزارت خاطر نشان کرده است که صندوق بین‌المللی پول به افغانستان اطمینان داده است تا مشورت‌های فنی و حمایت‌های خود را با افغانستان در جریان مبارزه با کرونا در میان بگذارد.
از سوی هم وزارت مالیه از کمک های صندوق بین المللی پول که در شرایط کنونی به افغانستان صورت گرفته است، صمیمانه تشکری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала