دخول مجدد سربازان امریکا به سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanدخول مجدد سربازان امریکا به سوریه
دخول مجدد سربازان امریکا به سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سربازان امریکایی دیروز پنج شنبه با نقض دوباره قوانین بین المللی، قطار متشکل از رزه پوش های نظامی حامل مهمات و استحکامات نظامی و لوجستیکی را با عبور از عراق، وارد شهر المالکیه در حومه شهر حسکه در سوریه کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، منابع محلی اعلام کردند که نیروهای امریکا بعد از ظهر پنج شنبه قطار متشکل از 12 رزه پوش را از طریق گذرگاه الولید وارد خاک سوریه کردند. 

کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است - اسپوتنیک افغانستان
کمک امریکا برای شبه نظامیان برای حفظ تنش در سوریه است

این کاروان شامل برخی تجهیزات و یک کانتینر ویژه حمل نفت به مقصد پایگاه  نظامی ایالات متحده در منطقه الجیر در اطراف شهر المالکیه واقع در شمال شرق حسکه بود.

نظامیان  امریکائی در 27 ماه گذشته نیز با نقض صریح قوانین بین المللی دو کاروان متشکل زره پوش حامل تجهیزات لوژستیکی و مهمات را از طریق خاک عراق وارد شهر المالکیه و الشدادی در حومه حسکه کرده بودند.

قابل یادآوری است که یک هفته قبل اخبار گردیده بودند که گزم نیروهای امریكا در ولایت حسکه سوریه مورد حمله قرار گرفت، در این حمله ماشین حمل و نقل منهدم و چندین نظامی نیز زخمی شدند.

پیشتر نیز گزارش شده بود که در تاریخ 6 اپریل، یک گزمه مشترک از نیروهای کرد کردستان و ارتش آمریکا توسط افراد ناشناس در استان دیرالزور در نزدیکی سرحد با استان حسکه مورد حمله قرار گرفته بود که در نتیجه آن یک افسر اردوی امریكا و دو عضو نیروهای دموکراتیک سوریه كشته شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала