پمپئو بار دیگر چین را به پنهان کاری در انتشار و شیوع کرونا متهم کرد

© REUTERS / Brendan McDermidپمپئو بار دیگر چین را به پنهان کاری در انتشار و شیوع کرونا متهم کرد
پمپئو بار دیگر چین را به پنهان کاری در انتشار و شیوع کرونا متهم کرد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا بار دیگر چین را متهم به پنهان کاری در انتشار و شیوع ویروس کرونا در جهان کرد و مسئول این زیان مالی و جانی به امریکا و همه جهان دانست.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا در گفت و گویی که با فاکس نیوز داشت، گفت: می‌دانیم که ویروس کرونا در شهر ووهان چین شناسایی شد و شیوع پیدا کرد اما تا تاحال منبع آن را شناسایی نکرده‌ایم. می‌دانیم که حزب کمونیست چین راستگو نبود. وقتی داکتران می‌خواستند که درباره این ویروس صحبت کنند جلو آنها را گرفتند و روزنامه نگاران ما را هم بیرون کردند.

وزارت خارجه چین خبری را مبنی بر نشر ویروس کرونا توسط ارتش امریکا را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
وزارت خارجه چین خبری مبنی بر نشر ویروس کرونا توسط ارتش امریکا را رد کرد

او ادامه داد: برای مجازات کردن گناه کاران و خاطیان نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و آنها را تحویل عدالت می‌دهیم. این افراد مسوول زیانی هستند که به اقتصاد جهانی وارد کردند همچنانکه مسوول کشتن مردم امریکا و همه قربانیان در سراسر جهان هستند.

آقای پمپئو در پایان گفت: ما در شرایط کنونی تنها روی تامین امنیت برای مردم تمرکز کرده‌ایم و بعد از آن زمانی کافی وجود خواهد داشت تا نه تنها امریکا بلکه همه مردم واقعیت را بدانند. براین باور هستیم که حزب کمونیست چین مسوولیت آنچه را که اتفاق افتاده برعهده خواهد گرفت.

در شرایطی که کشورهای غربی مثل بریتانیا، فرانسه و استرالیا در کنار امریکا کشور چین را متهم به پنهان کاری و لاپوشانی واقعیت درباره ویروس کرونا می‌کنند که این کشور بارها چنین اتهامی را رد کرده است.

استرالیا هم چند روز پیش از جامعه بین‌الملل خواست که تحقیق گسترده‌ای را درباره مکان شیوع ویروس کرونا انجام دهد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала