تخم مرغ به کسانی که تکلیف روحی دارند، مفید است

© Fotolia / Ankihoglundمرض روحی
مرض روحی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تحقیقات نشان داد که مرض روحی "اسکیزوفرنی" را میتوان معالجه کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دانشمندان جاپان بعد از یک سلسله تحقیقات به این نتیجه رسیدند که میتوان مرض روحی "اسکیزوفرنی" را معالجه کرد. محققین این مرض روحی را با اختلال و کمبود مولکولهای چرب در ماده سفید مغز پیوند داده اند.

یک امریکائی بس از دیدنی کرملین دیوانه شد - اسپوتنیک افغانستان
یک امریکائی پس از دیدن کرملین دیوانه شد

گر چه تأثیر اسکیزوفرنی بر مغز کاملاً درک نشده است. اما معلوم شده است افراد مبتلا به مرض روحی نسبت به افراد سالم،  کمترماده سفید دارند.

ماده سفید از سلولهای چربی الیگودندروسیتها تشکیل شده است که توسط S1P تنظیم می شوند. تعامل بین الیگودندروسیت ها و نورون ها برای تعامل در سیستم عصبی مرکزی بسیار مهم است.

اسکیزوفرنی با توهم و ناتوانی در تمایز خیال از واقعیت مشخص می شود. این علائم ممکن است به دلیل ناهنجاری های موجود در ماده سفید ایجاد شود که باعث اختلال در ارتباط بین نورون ها می شود.

دانشمندان  تجزیه و تحلیل پس از نابودی ماده سفید را انجام دادند که قسمت های چپ و راست مغز را به هم وصل می کند. کارشناسان نقص جدی در مولکول های چربی S1P را کشف کرده اند که برای ایجاد الیگودندروسیت ها ضروری هستند. این مطالعه همچنین نشان داد که در ابتدا مقدار S1P طبیعی بود، که بسیاری از چربی این مولکولهای تخریب شدند.

دانشمندان همچنین مغز مبتلایان به اختلال دوقطبی و افسردگی شدید را تجزیه و تحلیل کردند، نتایج آن میزان S1P غیرطبیعی را نشان نداد، که خاص گویندگی از کمبود در مریضان اسکیزوفرنی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала