کمک مالی دولت جاپان به زندانیان ومحکومین به اعدام

© AFP 2023 / Toshifumi Kitamuraکمک مالی دولت جاپان به زندانیان ومحکومین به اعدام
کمک مالی دولت جاپان به زندانیان ومحکومین به اعدام - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در جاپان کسانی که به اعدام محکوم شده اند نیز در کنار سایر زندانیان در ارتباط با شیوع ویروس کرونا کمک های مالی دریافت می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر عدلیه جاپان در یک کنفرانس مطبوعاتی با تأیید این خبر گفت، زندانیان در جاپان مبلغ 100 هزار ین (معادل بیش از 930 دالر) کمک  مالی دولت را در خصوص جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا، دریافت می کنند.

به گفته وزیر عدلیه جاپان، زندانیان نیز از کمک دولت مستثنی نخواهند بود. وی گفت حتا محکومین به اعدام نیز کمک های دولت را دریافت خواهند کرد.

پس از آنکه شمار مبتلایان به ویروس کرونای جدید در توکیو برای دو روز متوالی به زیر 100 نفر رسیده بود، روز سه شنبه مقام های شهرداری توکیو 112 مورد ابتلا را گزارش کردند.

جاپان اجازه لغو بازی‌های المپیک 2021 را داد - اسپوتنیک افغانستان
جاپان اجازه لغو بازی‌های المپیک 2021 را داد

آزمایش کرونای بیش از چهار هزار نفر در این شهر 14 میلیونی مثبت بوده است.

دولت مرکزی سه هفته پیش برای مهار شیوع این ویروس وضعیت اضطراری اعلام کرد. از ساکنین خواسته شده است تا حد ممکن در منازل خود بمانند.

شینزو آبه، نخست‌وزیر جاپان، اخیرا در بیاناتی اوضاع حاصل از ویروس کرونا را بزرگ‌ترین بحران کشورش در دوران پس از جنگ جهانی دوم خواند.

به همین دلیل دولت یک بسته حمایت اقتصادی به ارزش بیش از 108 هزار میلیارد ین (حدود 919 میلیارد یورو) را تهیه دیده که معادل 20 درصد تولید اقتصادی جاپان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала