موفقیت استرالیا و نیوزیلند در شکست کرونا

© REUTERS / Fabrizio Benschموفقیت استرالیا و نیوزلند در شکست کرونا
موفقیت استرالیا و نیوزلند در شکست کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
استرالیا و نیوزیلند در مقابله با بیماری COVID-19 موفق به شکست کرونا شدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از The Daily Mailمقامات نیوزیلند ادعا کرده اند که به پیشرفت مهمی در مبارزه علیه پاندمی کرونا دست یافته اند. جاسیندا آردرن، نخست وزیر این کشور گفته است که «ما در مبارزه با  COVID-19  پیروز شدیم.»

نخست وزیر نیوزیلند هشدار داده است که تا کنون معلوم نیست چه زمانی انتقال و گردش این ویروس کاملاً ‌متوقف شده و زندگی عادی از سر گرفته می شود. او گفته است همه می خواهند که «تماس های اجتماعی که همه ما برای آن دلتنگ شدیم به حالت عادی برگردد» اما این کار باید به «آهستگی و با احتیاط انجام شود».

اشلی بلومفلد، رئیس کمیته بهداشت نیوزیلند ، تأکید کرد که تعداد کم ثبت موارد جدید اطمینان به ریشه کن کردن ویروس دارد. تاکنون این تعداد به صفر نرسیده است ، اما هر روز مردم بهبود می یابند.

 تعیین جریمه برای سرفه در استرالیا - اسپوتنیک افغانستان
تعیین جریمه برای سرفه در استرالیا

از پنج هفته به این سو بالاترین سطح محدودیت ها (درجه چهار) در این کشور وضع شده است. سر از دوشنبه شب به وقت محلی این محدودیت ها به درجه سه کاهش یافت. بنا بر این در کنار خدمات اساسی و عاجل بعضی از دکان‌ها، رستوران های که غذای قابل انتقال دارند و مکاتب نیز اجازه دارند فعالیت های شان را از سر گرفتند.

به گفته نخست وزیر نیوزیلند، در صورت بازگشت محتاطانه و آهسته به زندگی عادی، گام هایی که تا کنون برای سلامتی انسان ها برداشته شده است به خطر نمی افتد. او افزوده است که محدودیت های درجه سه تا زمانی که لازم باشد ادامه می یابد.

بر اساس گزارش ها در کشور نیوزیلند که پنج میلیون جمعیت دارد در 24 ساعت گذشته فقط یک مورد مثبت جدید ابتلا به COVID-19 به ثبت رسیده است. در مجموع رقم مبتلایان ثبت شده به ویروس کرونا در این کشور 1122 نفر و رقم قربانیان 19 نفر است.

همزمان در همسایه بزرگ نیوزیلند یعنی استرالیا، قرنطینه این کشور از سائر نقاط جهان و تابستان گرم، در مقابله با این ویروس کمک کرد. در هوای آفتابی ، ویروس غیرفعال است. طی 24 ساعت گذشته ، فقط 10 مورد جدید ابتلا به COVID-19  در استرالیا ثبت شده است که این رقم حتی کمتر از چین است.

 پیش ازاین مقام‌ها در استرالیا استفاده از فناوری‌های دنیای اینترنت و تلفن‌های هوشمند برای کنترل کرونا را آغاز کرده‌اند.

دولت استرالیا از میلیون‌ها شهروند که تلفن هوشمند دارند خواسته اپلیکیشن ردیابی و کنترل شیوع کرونا را نصب کنند. دولت قول داده است که در استفاده از این اپلیکیشن حریم خصوصی شهروندان رعایت شود.

دولت استرالیا می‌گوید در نخستین ساعت‌های عرضه این اپلیکیشن بیش از یک میلیون استرالیایی آن را در تلفن خود نصب کرده‌اند.

اپلیکیشن کوویدسیف (COVIDSafe) وقتی دو نفر به اندازه یک متر و نیم به هم نزدیک می‌شوند، یک سیگنال بلوتوث بینشان رد و بدل می‌کند به نشانه "دست دادن دیجیتال".  اگر کسی بیش از 15 دقیقه در تماس نزدیک با فردی بوده که آزمایش کرونا نزد او مثبت شده، اپلیکیشن با پیامی او را مطلع می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала