شهاب سنگی به بزرگی " کوه البرز" در حال نزدیک شدن به سیاره ماست + ویدئو

© NASA . Arecibo Observatory شهاب سنگی به بزرگی " کوه البرز" در حال نزدیک شدن به سیاره ماست + ویدئو
 شهاب سنگی به بزرگی  کوه البرز در حال نزدیک شدن به سیاره ماست + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهاب سنگ 52768 (1998 OR2) که در سال 1998 توسط اخترشناسان رصد شد چهارشنبه این هفته از کنار زمین عبور خواهد کرد. به گفته کارشناسان، این شهاب سنگ از کوههای اورال بزرگتر و تقریباً برابر به کوه البرز" است

به گزارش اسپوتنیک،به نقل از  CNN مرکز تحقیقات اشیای نزدیک زمین مربوط به NASA اعلام کرده که شهاب سنگ (1998 OR2) ساعت 5:56 دقیقه صبح 29 آپریل(10 ثور) با سرعت 8.7 کیلومتر در ثانیه از کنار زمین عبور خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، فاصله این شهاب در فاصله 6.3 میلیون کیلومتری از کنار زمین عبور خواهد کرد و جای نگرانی نیست چرا که این شهاب تهدیدی برای زمین محسوب نمی‌شود.

بنا بر گفته دانشمندان این شهاب تقریبا دو کیلومتر قطر دارد و هر 4.1 ساعت یک بار می‌چرخد. نکته جالب درباره سیارک مذکور این است که در تصویری که از این سیارک منتشر شده به نظر می‌رسد این شهاب همانند انسان‌ها در این زمان(شیوع ویروس کرونا) ماسک به صورت دارد.

تصویر مذکور توسط "رصدخانه آرسیبو"(Arecibo Observatory) در پورتوریکو ثبت شده است.

   این شهاب به عنوان یک شیء بالقوه خطرناک طبقه بندی شده است زیرا از 500 پا بزرگتر است و در 5 میلیون مایل از مدار زمین قرار دارد. کارشناسان Arecibo می توانند شهاب سنگ ها را رصد کنند و از مشاهدات برای تعیین مسیرشان در آینده استفاده کنند تا ببینند آیا خطری برای زمین ایجاد می کند یا خیر.

 بنا به گفته  دانشمندان تحقیقاتی این رصدخانه ، اندازه گیری‌های رادار به آنها این امکان را می‌دهد تا دقیق‌تر مشخص شود که شهاب سنگ در آینده در کجا قرار خواهد گرفت و در آن زمان از زمین چقدر فاصله خواهد داشت. در سال 2079، شهاب سنگ 1998 OR2 نیز مجددا از کنار زمین عبور خواهد کرد اما در آن زمان حدود 3.5 برابر نزدیک‌تر از آن فاصله‌ای که امسال از زمین دارد را خواهد داشت. بنابراین شناخت دقیق مدار آن بسیار مهم است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала