Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

یوفا: فصل لیگ برتر را تا جون دوباره شروع کنید

© Sputnik / Виталий Белоусов /  مراجعه به بانک تصاویر جام لیگ برتر انگلستان gБолельщики сборной Англии в Марселе
جام لیگ برتر انگلستان  gБолельщики сборной Англии в Марселе - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اتحادیه فوتبال اروپا پس از جلسه امروزش در مورد لیگ برتر تصمیمش را مشخص کرد.

لیگ برتر با چشم انداز تصمیم گیری در مورد موقعیت‌های لیگ قهرمانان و نقاط سقوط در رقابت‌های به مشکل خورده و در صورتی که فصل تا جون با موفقیت از سر گرفته نشود.

یوفا پس از جلسه امروز دستورالعمل‌هایی را برای باشگاه‌های سراسر قاره سبز تدوین کرد، زیرا بدنبال تصمیمات حاکم بر تدوین برنامه‌ای برای اتمام فصل‌های 2019-20 است.

Испанский полузащитник Валенсии Ферран Торрес с мячом во время четвертьфинального матча Лиги Европы по футболу между командами Вильярреал - Валенсия (11 апреля 2019). Вила-Реал - اسپوتنیک افغانستان
یوفا: مکان‌های لیگ قهرمانان و لیگ اروپا با شایستگی انتخاب شود

تمام 5 لیگ برتر اروپا در حال حاضر به دلیل همه گیری کروناویروس به حالت تعلیق درآمده و هر یک از آنها ناقص مانده‌اند، با عناوین لیگ، نقاط لیگ قهرمانان و موقعیت‌های سقوط هنوز تصمیم گیری نشده است.

یوفا اعلام كرد كه ترجیح داده می‌شود كه مسابقات داخلی به حالت تعلیق درآید و با فرمت دیگری از روشی دوباره شروع شود كه هنوز هم باشگاه‌ها را برای واجد شرایط بودن شایستگی ورزشی تسهیل می كند.

لیورپول در زمان تعلیق با 25 امتیاز بیشتر در صدر جدول لیگ برتر ایستاده است.

چلسی در رده چهارم قرار دارد، در آخرین رده بندی لیگ قهرمانان اروپا سه امتیاز از منچستریونایتد در رده پنجم بیشتر دارد و هر دو تیم هنوز 9 بازی باقی مانده دارند.

نوریچ در رده‌‌های آخر جدول قراردارد و شش امتیاز کمتر برای امنیت دارد در حالی که استون ویلا با اختلاف دو امتیاز و بورنموث در اختلاف گل در منطقه سقوط هستند.

با توجه به اقدامات قرنطینه انگلستان که اخیراً سه هفته دیگر تمدید شده اعتقاد بر این است که 8 جونن اولین تاریخ شروع مجدد لیگ برتر است اما با واکنش به فوتبال در واکنش به وضعیت ویروس این تاریخ همچنان انعطاف پذیر است.


برخی از نکات مهم جلسه یوفا در خصوص از سرگیری لیگ‌های اصلی شامل موارد زیر است:

- لیگ‌های داخلی که از جون شروع می‌شوند باید تا 3 آگست به پایان برسند

- اگر لیگ‌ها تا ماه جون از سر گرفته نشده باشند یوفا برای نهایی شدن در جدول، رده بندی جدول بازی‌های خود را پیشنهاد می‌کند.

- لیگ‌هایی که نمی‌توانند فصل خود را تمام کنند تیم‌های واجد شرایط جام‌های اروپا را با شایستگی ورزشی تعیین می‌کنند.

- هیچ کارت خطر یا رده بندی یوفا برای تعیین تیم‌های واجد شرایط جام‌های بعدی اروپا وجود ندارد.

یوفا علاقه مند است تا پایان ماه آگوست لیگ‌های داخلی را منعکس کند که قرار است نتیجه آن در لیگ قهرمانان تاثیر گذار باشد.

در این پیشنهادات آمده است كه برای لیگ‌هایی كه در ماه جون مجدداً می‌‌توانند مجدداً شروع كنند و باید تا 3 آگوست نتیجه بگیرند.

به لیگ‌هایی که قادر به بازگشت به عمل نیستند، توصیه می‌شود تا بازی‌های یک مرحله‌ای را برای تعیین موقعیت‌های کلیدی جدول انجام دهند که این امر به طور مستقیمی بر طرف‌هایی مانند چلسی، منچستر یونایتد و شفیلد یونایتد در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا تأثیر خواهد گذاشت.

در بخشی از تصمیم یوفا از جلسه روز پنجشنبه، آنها اذعان کردند که وجود یک دستور رسمی که ممنوعیت وقایع ورزشی باشد به طوری که مسابقات داخلی قبل از تاریخ نتواند به اتمام برسد که باعث شود بتوانیم فصل جاری را به موقع قبل از شروع فصل آینده آغاز کنیم:

• مشکلات اقتصادی غیر قابل عبور که پایان فصل را غیرممکن می‌کند زیرا ثبات مالی طولانی مدت رقابت داخلی و یا باشگاه‌ها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش روزنامه تایمز پیشنهاد دیگری که ارائه شده این است که لیگ‌ها تصمیم‌گیری در مورد نسبت امتیاز به بازی بگیرند.

این تصمیم فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را برای چهار تیم برتر لیگ برتر لیورپول، منچسترسیتی، لستر و چلسی تضمین می‌کند.

منچستریونایتد و شفیلد یونایتد مکان‌های لیگ اروپا را بدست می‌آورند در حالی که آرسنال و تاتنهام در صورت عدم تحقق فصل فعلی لیگ برتر، فوتبال اروپا را از دست می‌دهند.

به نظر می‌رسد که برنامه لیگ قهرمانان در حال انجام در جلسه مقدماتی روز سه شنبه مشخص شده است.

در مرحله یک شانزدهم نهایی که به حالت تعلیق درآمده این برنامه برای تکمیل رقابت‌های لیگ برتر اروپا در 26 روز با برگزاری دیدار نهایی در 29 آگست در استانبول است.

آنچه پیشنهادهای یوفا انجام خواهد داد افزایش فشار به لیگ‌های اروپا است تا مشخص شود که آیا آنها می‌توانند بقیه فصل خود را بدون ایجاد خطر برای سلامتی انجام دهند.

در بوندس لیگا جایی که امروز تصمیم در مورد نتیجه فصل پیش بینی می‌شود همه تیم‌های نیمی از لیگ برتر به همان میزان بازی انجام داده‌اند، به این معنی که جدول رده بندی همچنان یکسان است.

بنابراین اگر این فصل در آلمان نتواند تمام شود، بایرن مونیخ، بوروسیا دورتموند، RB لایپزیگ و بوروسیا مونشن گلادباخ چهار مقام برتر کشور را در اختیار دارند و در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا جایگاه می‌گیرند.

در سری آ ایتالیا، برخی از تیم‌های برتر کمتر از سایر بازی‌ها بازی کرده‌اند اما در صورت اعمال یک امتیاز برای هر بازی، موقعیت‌ها یکسان باقی می‌مانند.

این بدان معنی است که اگر برنامه یوفا در مرحله اجرا قرار بگیرد و فصل به پایان نرسد، لاتزیو در لیگ قهرمانان فصل آینده در کنار برترین‌های چون یوونتوس، اینتر میلان و آتالانتا می‌تواند صعود کند.

رُم و ناپولی در لیگ اروپا قرار می‌گیرند، تصمیمی که احتمالاً هر دو را ناامید می‌کند با توجه به اینکه هنوز بازی‌هایی برای انجام فصل خود داشته‌اند و جایگاهی در رقابت‌های برتر اروپا دارند.

برای میلان که با برنامه یوفا دست از فوتبال اروپا می‌برد، حتی بدتر خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала