سفیر روسیه از تشدید همکاری های نظامی با کابل صحبت کرد

© Photo / Embassy of the Russian Federation in the Islamic Republic of Afghanistan سفیر روسیه در کابل:"افغانستان به روسیه نیاز دارد"
 سفیر روسیه در کابل:افغانستان به روسیه نیاز دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در کابل می‌گوید، کشورش به تشدید همکاری های نظامی با کابل، پس از یافتن یک راه حل برای بحران ناشی از انتخابات افغانستان امیدوار است.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر مانتیتسكی، سفیر روسیه در افغانستان ابراز داشت که مسکو امیدوار است؛ پس از حل بحران افغانستان که در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری در کشور بروز نموده است، همکاری های نظامی بین مسكو و كابل شدت بگیرد.

سفیر خاطرنشان کرد: در ارتباط با سیر پیگیری ارتش ایالات متحده و مأموریت قاطع "ناتو" " برای احیای ارتش افغانستان به روشی غربی، همکاری ها در حوزه نظامی - فنی در دستور کار دوجانبه روسیه و افغانستان تا هنوز قرار ندارد.

درخواست کمک افغانستان از روسیه برای مقابله با کرونا  - اسپوتنیک افغانستان
درخواست کمک افغانستان از روسیه برای مقابله با کرونا

مانتیتسکی با این حال ، ما همیشه آماده هستیم تا درخواست شرکای افغان خود را برای تهیه سلاح و تجهیزات نظامی روسیه به طور سازنده در نظر بگیریم.

سفیر روسیه گفت: قابلیت اطمینان هلیکوپتر های می روسیه ، عملکرد و سازگاری آنها با شرایط افغانستان بارها توسط فرماندهان ارشد نیروهای امنیت ملی افغانستان تأیید شده است. به گفته الکساندر مانتیتسکی، «روسیه امیدوار است که در چارچوب همکاری با دولت جدید که پس از حل اختلافات میان رئیس جمهور غنی و عبدالله عبدالله مشخص خواهد شد ، بتواند همکاری های خود را در این زمینه تشدید کند».

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حدود شش ماه پیش برگزار شد. نتیجه این روند یک ماه پیش اعلام شد و کمیسیون مستقل انتخابات محمد اشرف غنی را برنده این روند اعلام کرد اما عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی پیشین این کشور این نتایج را نپذیرفت و خود را برنده انتخابات اعلام کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала