ایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان

© Photo / Ministry of Public Health of Afghanistanایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان
ایجاد مرکز فرماندهی مبارزه با کرونا ویروس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس پیشنهاد وزير صحت‌عامه افغانستان يک مركز واحد فرماندهی مبارزه با ويروس كرونا جديدا در چارچوب این وزارت ايجاد شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدای افغان، داكتر فيروزالدين فيروز، وزیر صحت‌عامه افغانستان ایجاد این مرکز را یک گام موثر در راستای مبارزه با ویروس کرونا در کشور دانسته گفت: "هدف از ایجاد این مرکز هماهنگی بیشتر برای رسیدگی به واقعات ویروس کرونا در كابل و ولایات می‌باشد".

 شمار کل مبتلایان به کرونا در افغانستان به یک هزار و 176 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
شمار کل مبتلایان به کرونا در افغانستان به یک هزار و 176 تن رسید

همچنان داکتر فیروز هدایت داد تا هرچه زود تر این مرکز با وسایل مورد نیاز تجهیز گردیده و از مسوولان خواست تا روزانه تازه ترین جزئیات و کارکردهای شان در امر مبارزه با ویروس کرونا را با این مرکز شریک نمایند.
وزیر صحت‌عامه همچنین ازطریق ویدیو کنفرانس با رییسان صحت‌عامه ولایات در مورد تدابیر اتخاذ شده و معرفی یک تن به حیث رییس ولایتی در امر مبارزه با ویروس کرونا صحبت نمود.
وزیر صحت‌عامه افغانستان به خاطر رسیدگی بیشتر در امر مبارزه با ویروس کرونا هدایت داد تا هر ولایت معاون ریاست صحت‌عامه و یا یکی از همکاران مجرب خود را به حیث رییس ولایتی که مسوولیت مبارزه با ویروس کرونا را به پیش ببرد معرفی نمایند.
وی در ادامه سخنانش از ایجاد وارد های تجرید برای بیماران ویروس کرونا با ظرفیت ۲۰ الی ۵۰ بستر در ولسوالی‌های کشورخبر می‌دهد و قرار است این وارد ها در مراکز صحی و مکاتب آماده و به بیماران مصاب به ویروس کرونا اختصاص داده شود.

براساس آخرین آمار وزارت صحت‌عامه، در افغانستان تا کنون ۱۱۷۶ مورد مثبت ابتلا به کرونا ویروس ثبت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала