سازمان جهانی بهداشت: اوضاع مربوط به ویروس کرونا وخیم‌تر می‌شود

© REUTERS / Denis Balibouse سازمان جهانی بهداشت: اوضاع مربوط به ویروس کرونا وخیم‌تر می‌شود
  سازمان جهانی بهداشت: اوضاع مربوط به ویروس کرونا وخیم‌تر می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که اوضاع جهان در رابطه به گسترش ویروس کرونا بیش از پیش وخیم‌تر خواهد شد.

 به گرازش اسپوتنیک، به نقل از "پولیتیکو" سازمان بهداشت جهانی (WHO) وخیم تر شدن اوضاع جهان را در رابطه به گسترش ویروس کرونا پیش بینی کرده است.

 در همین راستا، تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که توقف کامل چرخش ویروس کرونا نیازمند کشف یک «واکسن قابل اعتماد و کاراست.  اومعتقد است که اقدامات قرنطینه در سراسر جهان نباید به یکبارگی کاهش یابد.

 رئیس سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی از کشورهائی که به قرنطینه پایان می‌دهند خواست که خروج از خانه نشینی «به کندی» و آرام آرام صورت گیرد.

شرط پایان یافتن بیماری کرونا ویروس چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
شرط پایان یافتن بیماری کرونا ویروس چیست؟

وی می‌گوید: «"باور کنید ، بدترین وضعیت هنوز در راه است. بیایید از این فاجعه جلوگیری کنیم».  رئیس سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که بشریت هنوز هم می تواند از بروز  بحران تبدیل شدن این ویروس به یک فاجعه بزرگتر جلوگیری کند. به گفته رئیس سازمان بهداشت جهانی تقریبا هیچ چیز در مورد ویروس تا هنوز مشخص نیست.

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تدابیر اتخاذ شده برای تعطیلی، تاثیر خود را در کاستن از بار مقابله با ویروس کرونا ثابت کرد.

این سازمان افزود پایان دادن به تعطیلی‌ها باید به شکل تدریجی باشد و نباید در مقابله با ویروس کرونا سستی نشان داد.

در میانۀ ماه نوامبر سال 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روزهفتم جنوری 2020اعلام کردند.

سازمان بهداشت جهانی در اوایل فبروری با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.

در حال حاضر آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز 2 میلیون و 400 هزار تن گذشته و شمار جان‌باختگان به 170 هزار نفر نزدیک شده است. بیش از 625 هزار نفر نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

در حالی که کرونا در آمریکا همچنان بیشترین تعداد قربانی را می‌گیرد، رشد آمار قربانیان در برخی کشور‌های اروپایی کاهش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала