آیا جان باختگان کرونایی بیشتر از آمار رسمی است؟

© REUTERS / Jim Urquhartآیا جان باختگان کرونایی بیشتر از آمار رسمی است؟
آیا جان باختگان کرونایی بیشتر از آمار رسمی است؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به احتمال زياد شمار جان باختگان در اسپانیا، هلند، بلجیم، سوئیس، انگلیس و ولز، نیویورک، استانبول بايد بیشتر از شمار رسمی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا باشد.
آزمایش موفقانه واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها  - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش موفقانه واکسن ضد ویروس کرونا بر شادی ها

به گزارش اسپوتنيک، روزنامه امریکایی نیویورک تایمز با استناد به نظر جمعیت شناسان شمار جان باختگان ویروس کرونا در جهان را بیشتر از داده های رسمی می داند.

براساس مقاله این روزنامه، شمار جان باختگان در اسپانیا، هلند، بلجیم، سوئیس، انگلیس و ولز، نیویورک، استانبول و جاکارتا کمتر از 28 هزار نفر اعلام شده است، که  شمار رسمی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بايد بيشتر باشد.

گزارش شده است، که در پاریس شمار جان باختگان روزانه نصف می گردد، در نیویورک - شمار جان باختگان چهار برابر بيشتر است. به نوشته این روزنامه، در بسیاری از کشورهای اروپایی شمار جان باختگان 20 تا 30 درصد بیشتر از حد معمول است، یعنی ده ها هزار نفر در اين کشور ها بر اثر ویروس کرونا در گذشته اند.

این نشریه خاطرنشان می کند، که اين به معنای این نیست که مقام های این کشورها این آمار را کم اعلام می کنند: واقعیت این است که همه مبتلایان و جان باختگان ویروس کرونا آزمایش نمی شوند. علاوه بر این، خاطر نشان شده است که بسیاری از کشورها قربانیان مرگ کوويد 19 را که تنها در درمانگاه ها جان باخته اند، گزارش می دهند.

این روزنامه خاطرنشان می کند، که بسیاری از کشورها در تلاشند تا شمار مرگ و میر ویروس کرونا را به طور دقيق اعلام نمايند: آنها یا آمار مربوط به مرگ و میرها را در غير درمانگاه ها (مانند فرانسه) را پس از آن وارد لیست می کنند، یا پس از آن داده ها را تنظیم می کنند (مانند انگلیس).

یادآوری می کنیم، که  سازمان جهانی بهداشت پس از ابتلای بیش از 121 هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد. بیش از 2500000 نفر در حال حاضر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала