باشنده‌گان هرات پروای محدودیت‌های گذشت‌وگذار را ندارند

© Photo / مقام ولایت هراتГород Герат
Город Герат - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شهر هرات که مرکز شیوع ویروس کرونا در افغانستان پنداشته می‌شود و از بیش از یک ماه به‌اینسو در قرنطین است، اما باشنده‌گان این شهر به محدودیت‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بی‌توجه اند.

به گزارش اسپوتنیک، فریبا آرام، خبرنگار طلوع‌نیوز از این شهر می‌گوید که امروز در شهر هرات ازدحام است و مردم بدون درنظرداشت محدویت‌ها در شهر به گشت‌وگذار می‌پردازند.

پولیس هرات رفت‌وآمد در شهر هرات را به ویژه با موترهای شخصی ممنوع کرده‌است، اما امروز بسیاری از کسانی‌که در شهر هرات به گشت‌وگذار می‌پردازند، افرادی با موترهای شخصی استند.

هرات در غرب افغانستان که با ایران هم‌ مرز است و نخستین رویداد مثبت ویروس کرونا در افغانستان در این ولایت ثبت شد، اکنون بیشترین بیماران کووید نزده را در افغانستان دارد.

بسته شدن 36 هزار دوکان بخاطر ویروس کرونا در هرات - اسپوتنیک افغانستان
بسته شدن 36 هزار دوکان بخاطر ویروس کرونا در هرات

از میان 993 بیمار کووید- 19 در افغانستان بیش از چهارصد آن در ولایت هرات است.

اما شماری از شهروندان هرات نگران اند که این بی‌توجهی‌ها، فاجعه‌یی را در این ولایت خلق کند.

داکتران هشدار می‌دهند که اگر فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود و باشنده‌گان هرات همچنان به گشت‌وگذار بپردازند شیوع ویروس کرونا کنترول نخواهد شد.

ریاست‌ صحت‌عامه ولایت هرات، از مردم می‌خواهد که توصیه‌های صحی را رعایت کنند و در خانه‌های شان بمانند.

آصف کبیر، معاون ریاست صحت عامه هرات اظهار داشت: «بزرگترین نقش را در کاهش واقعات ویروس کرونا و کوتاه کردن زنجیرۀ ویروس، اقامت در خانه‌ها ایفا می‌کند. هرقدر ما اقامت در خانه را تمدید کنیم به همان اندازه از شیوع ویروس کرونا جلوگیری می‌کنیم».

پیش از این والی هرات به مردم هرات هشدار داد بود که از تمامی رفت‌وآمدهای غیرضروری در شهر جلوگیری خواهد کرد و برای نیازمندان نیز در خانه‌‎های شان مواد غذایی فرستاده خواهد شد. اما آنگونه که دیده می‌شود تا کنون نه قرنطین عملی شده‌است و نه هم خانواده‌های فقیر از کمک‌ها مستفید شده‌اند.

مونسه حسن زاده، معاون والی هرات گفت: «ما به هشت هزار و چهارصد فامیل را از طریق وکیلان گذر کمک توزیع کرده‌ایم».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала