وزیر صحت: زورمندان آزمایش کرونا را به عنوان مُد استفاده می‌کنند

© Photo / Government Media and Information Centerوزیر صحت: زورمندان آزمایش کرونا را به عنوان مُد استفاده می‌کنند
وزیر صحت: زورمندان آزمایش کرونا را به عنوان مُد استفاده می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر صحت افغانستان می‌گوید که شماری از والیان و زورمندان بالای کارمندان فشار می‌آورند و به گونه مُد آزمایش کرونا انجام می‌دهند.

به گزارش اسپوتنیک، فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان امروز در مراسم افتتاح مركز تجريد بيماران كرونا كه در قصر دارالامان ايجاد شده است اشتراک کرده و گفته است: "بدون شک! زورمند زورمند است، والی والی است و قوماندان قوماندان است؛ در یک ولایت مراجعه می‌کنند می‌گویند که تست من و خانواده‌ام را بگیرید. داکتر چپن سفید ما، با کیت‌های تشخیصیه‌اش مجبور است که برود از او تست بگیرد."

کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
کرونا در افغانستان/با ثبت 27 مورد جدید شمار مبتلایان به 933 تن رسید

همزمان با این‌که انتقادهایی در اولویت دهی آزمایش زورمندان و خانواده‌های زورمندان و نیز مقام‌های دولتی وجود دارد، منابع به طلوع‌نیوز تأیید می‌کنند که ریاست‌جمهوری به وزارت صحت‌عامه دستور داده‌است که از فضل الهادی مسلمیار و خانواده‌اش آزمایش بیماری کووید- 19 گرفته شود.
در حال حاضر، سرنوشت نمونه‌های گرفته شده از‌ بیماران کووید- 19 در شماری از ولایت‌ها، به ویژه فاریاب و غور، به علت نبود آزمایشگاه‌ها، ناروشن مانده‌اند و حتا در برخی از حالت‌ها پس از مرگ بیمار، نتیجه آزمایش آن به ولایت مربوط رسیده‌اند.
در 24 ساعت گذشته 27 رویداد مثبت در کشور ثبت گردیده است که با این شمار، تعداد مبتلایان ویروس کرونا به 933 تن رسیده است و از این میان 116 تن شفایاب و 30 تن فوت نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала