کاهش نیروهایی اسپانیایی در افغانستان

© Sputnik / Jawed A Kargar کاهش نیروهایی اسپانیایی در افغانستان
کاهش نیروهایی اسپانیایی در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسپانیا به دلیل گسترش ویروس کرونا بخشی از نیروهایش که در ترکیب ناتو در کشورهای افغانستان، عراق و مالی هستند، بیرون می کند.
افزایش نیروهای اسپانیا در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
افزایش نیروهای اسپانیا در افغانستان

به گزارش اسپوتنیک، در گزارشی که از سوی ستاد عمومی وزارت دفاع اسپانیا به نشر رسیده است، آمده است: ما درباره آن دسته از نیروهای اسپانیایی صحبت می کنیم که در آموزش های نظامی در افغانستان ، مالی و عراق شرکت می کنند. از عراق 150 تا 200 نظامی از 550 نظامی، از افغانستان 30 نظامی از 70 نظامی، از مالی 85 نظامی از 300 نظامی باز خواهند گشت.

در این سند آمده است:- "این تغییرات با هماهنگی با متحدان و کشورهای میزبان ما انجام شده است تا جا به جایی موقت بر تعهدات مربوط به سازمانهای مختلف امنیتی بین المللی از جمله اسپانیا تأثیر نگذارد".

ستاد کل اسپانیا خاطرنشان کرده است، که اولویت امنیت ارتش اسپانیا است و این همان چیزی است که تصمیم برای کاهش مأموریت ها را تعیین می کند. پس از بازگشت به اسپانیا، نیروهای ارتش به خاطر کووید-19 آزمایش و به مدت 14 روز قرنطین خواهند شد.

همچنان در این خبرنامه وزارت دفاع اسپانیا آمده است، که مشارکت اسپانیا در دیگر عملیات های بیرون از این کشور بدون تغییر خواهد ماند.

پیش از این، از اول ماه می نیروی هوایی اسپانیا در ناتو برای ماموریت ناتو، گشت زنی در فضای هوایی کشورهای بالتیک پیوست بود.

یادآوری می کنیم، که ائتلاف بین المللی در عراق به تاریخ 20 مارچ اعلام کرد، که به دلیل گسترش ویروس کرونا نیروهای خود را در چند کشور کاهش خواهد داد.

سپس فرماندهی این ائتلاف اعلام كرد، نیروهای این ائتلاف همه آموزشها به نیروهای امنیتی عراق را به حالت تعلیق درآورده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала