انتقال ویروس کرونا از جسد به انسان  

© REUTERS / Soe Zeya Tunانتقال ویروس کرونا از جسد به انسان
انتقال ویروس کرونا از جسد به انسان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک پزشک قانونی در تایلند بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از یک جسد فرد کرونایی درگذشت.
جان باختن 510 بیمار کرونایی در اسپانیا - اسپوتنیک افغانستان
جان باختن 510 بیمار کرونایی در اسپانیا

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، در تایلند یک پزشک پزشکی قانونی بر اثر بیماری ناشی از ویروس کرونا درگذشت و مشخص شد که ویروس کرونا از جسد مرده به وی منتقل شده است. این نخستین مورد رسمی انتقال ویروس کرونا از جسد به انسان است که در جهان تأیید شده است.

سازمان های بهداشتی از کارشناسان پزشکی قانونی خواستند تا اقدامات احتیاطی را انجام دهند، زیرا هنوز اطلاعات کاملی درباره راه های انتقال ویروس کرونا وجود ندارد. خاطرنشان می شود، که عملیات ضد عفونی در اتاق های عمل نیز می تواند در بخش های پزشکی قانونی انجام شود.

به گفته کارشناسان، احتمال این که پزشک معالج پزشکی از طریق شخص زنده به ویروس آلوده شده باشد بسیار کم است اما وی با مردگان تماس مداوم داشت. اطلاعات دقیقی از شمار جسدهای آلوده به ویروس کرونا وجود ندارد، زیرا آنها زیر بررسی های منظم قرار نمی گیرند.

یادآوری می کنیم، که بر اساس آخرین اطلاعات در تایلند 2613 نفر به بیماری ویروس کرونا آلوده شده اند، از ابتدای این بیماری همه گیر 41 نفر در این کشور جان باخته اند. در کل جهان، هم اکنون بیش از دو میلیون بیمار کرونایی به ثبت رسیده است و بیش از 120 هزار نفر جان باخته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала