جوبایدن به تعرض جنسی بریک زن متهم شد

© AP Photo / Steven Senneجوبایدن به تعرض جنسی بریک زن متهم شد
جوبایدن به تعرض جنسی بریک زن متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون 77 ساله رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به آزار و اذیت جنسی یک زن متهم شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از New York Times یک زن آمریکایی با ارائه یک شکایت‌نامه به دادگاه، مدعی شد که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، 30 سال پیش در راهروهای سنا وی را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده است.

تارا رید، کارمند پیشین مجلس سنای آمریکا اعلام کرد جو بایدن در سال 1993 و زمانی که سناتور بود وی را مورد تعرض جنسی قرار داده است.

تارا رید با ارائه یک شکایت به اداره پلیس واشنگتن، علیه جو بایدن شکایت کرد. وی تاکید کرده است شکایت خود علیه بایدن را پیگیری خواهد کرد.

آزار و اذیت جنسی چهار زن از جانب ترامپ - اسپوتنیک افغانستان
آزار و اذیت جنسی چهار زن از جانب ترامپ

رید در شکایت‌نامه‌ای خود که به اداره پلیس «متروپولیتن» واشنگتن ارائه کرده، چنین نوشته که این اتفاق در دوره‌ای رخ داد که وی به عنوان کارمند دفتر بایدن در سنا کار می‌کرد.

بایدن از سال 1973 تا 2009 سناتور ایالت دلاویر بود.

این کارمند سابق سنا ماه گذشته میلادی بایدن را به تعرض جنسی متهم ساخت و در توئیتی از همه کسانی که وی را برای طرح این ادعا کمک کردند، تشکر کرد.

او با اعلام اینکه محدودیت‌هایی که در خصوص طرح این ادعا وجود داشت، اینک موضوعیت ندارد، نوشت: پیش‌تر بنا به دلایل امنیتی فقط گزارشی به پلیس داده بودم.

رید در این باره به زسانه های آمریکا گفت؛ به این دلیل دست به افشاگری زده تا «مردان قوی» نیز پاسخگوی اعمالشان باشند.

تیم بایدن اظهارات این کارمند سابق سنا را رد کرد. مدیر ارتباطات ستاد انتخاباتی بایدن گفت: زنان حق دارند داستان خود را بیان کنند و خبرنگاران نیز مکلف هستند که صحت و سقم این ادعاها را بسنجند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала