هشدار اتحادیه اروپا از عواقب فاجعه‌بار ویروس کرونا در افغانستان

© Photo / MPHAکرونا در افغانستان
کرونا در افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان هشدار می‌دهد که ممکن است، این کشور از شیوع ویروس کرونا به شدت آسیب ببیند و این وضعیت تازه آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک،رولاند کوبیا نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان شام روز گذشته (جمعه، 22 حمل) در تویتر خود نوشته که هرگونه تعلل در زمینه مبارزه با ویروس کرونا از سوی طرف‌های جنگی، زمینه برای شیوع بیشتر این ویروس را فراهم می‌کند.

او تاکید کرده: "تأخیر در سازمان‌دهی دفاع در برابر COVID-19 افغان‌های بیشتری را خواهد کشت تا جنگ".

این سومین باری است که اتحادیه اروپا در دو هفته گذشته خواستار آتش‌بش بشردوستانه در افغانستان شده است.

کوبیا افزوده است، افغانستان ممکن به شدت آسیب ببیند، زیرا این وضعیت تازه آغاز شده و اکنون زمان آن است که تمامی افغان‌ها در برابر ویروس کرونا دفاع کنند.

وزیر صحت عامه افغانستان فیروزالدین فیروز  - اسپوتنیک افغانستان
وزارت صحت: کرونا تا ماه دسامبر در افغانستان خواهد ماند

 این درحالی است که تا کنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به 521 تن رسیده است. پیش از این سازمان ملل و نهادهای بین المللی خواهان برقراری آتش بس برای مقابله با این ویروس در جهان و افغانستان شده بودند.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 699 هزار و 631 نفر رسیده است. براساس این آمار، 102 هزار و 734 نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 502 هزار و 876 نفر رسید. بر اساس آخرین آمار منتشره شمار فوتی‌ها نیز به 18 هزار و 747 نفر رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала