تهدید ترامپ به کشور های که شهروندان خود را از آمریکا خارج نمی‌کنند

© REUTERS / Tom Brennerتهدید ترامپ به کشور های را که از پذیرش شهروندان خود امتناع می کنند
تهدید ترامپ به کشور های را که از پذیرش شهروندان خود امتناع می کنند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
به نظر می‌رسد که رئیس جمهور ایالات متحده تصمیم به مجازات کشور های گرفته که که شهروندان خود را به سرعت از آمریکا خارج نمی‌‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه کشور‌هایی را که علی‌رغم شیوع ویروس کرونا به سرعت برای خروج شهروندان خود  اقدام نمی‌کنند، به تعلیق صدور ویزا تهدید کرد.

بر اساس این گزارش، ترامپ با اشاره به ادامه بحران شیوع ویروس کرونا بر لزوم بازگرداندن اتباع خارجی که قوانین ایالات متحده را نقض می‌کنند، تاکید کرده است.

او در یادداشتی به وزارت خارجه و امنیت این کشور نوشت  این وزارت‌خانه باید هر گونه وقفه و تاخیر در پذیرش افراد خارجی که شهروند، ساکن و یا دارای ملیت یک کشور خاص هستند را به وزارت خارجه اطلاع دهد و در این خصوص اقدام شود.

خوشبینی ترامپ از آینده پسا کرونا - اسپوتنیک افغانستان
خوشبینی ترامپ از آینده پس از کرونا

ترامپ در این یادداشت نوشت کشور‌هایی که پذیرش شهروندان خود را از آمریکا رد می‌کنند یا به طور غیرمنطقی به تاخیر می‌اندازند، خطرات غیر قابل پذیرشی را برای سلامت عمومی آمریکایی‌ها ایجاد می‌کنند. وزارت خارجه آمریکا باید بتواند بازگرداندن اتباع بیگانه را که قوانین این کشور را نقض می‌کنند، اجرایی کند.

ترامپ دستور داده است تا ظرف روز های آینده طرحی را برای اعمال تحریم‌های ویزا علیه کشورهایی مذکور ارائه کند. در این دستور اشاره‌ای به نام کشور خاصی نشده است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به 502 هزار و 876 نفر رسید. بر اساس آخرین آمار منتشره شمار فوتی‌ها نیز به 18 هزار و 747 نفر رسیده است.

شیوع ویروس کرونا از اواخر ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و در حال حاضر به تمامی کشورها و مناطق مختلف در جهان سرایت پیدا کرده است. به استناد جدیدترین آمار منتشره، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به یک میلیون و 699 هزار و 631 نفر رسیده است. براساس این آمار، 102 هزار و 734 نفر در جهان نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала