نسخه جدید پیدایش ویروس کرونا

© REUTERS / Kim Kyung-Hoonکرونا ویروس
کرونا ویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع سازمان اطلاعاتی انگلیس نسخه جدید پیدایش ویروس کرونا را مطرح نمودند. آنها معتقدند که نشت گاز لابراتوار های چین باعث شیوع این ویروس کشنده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  Daily Mail سازمان اطلاعاتی انگلستان می‍‌گوید:شیوع ویروس کشنده کرونا احتمال دارد از اثر نشت گاز در لابراتوار های چین آغاز شده باشد، اما با این حال، منشاء حیوانی این ویروس نیز تا هنوز رد نشده.

خاطرنشان می شود که در ووهان چین که کانون شیوع این ویروس شمرده می‌شود حداقل دو آزمایشگاهی وجود دارد که این نشت ممکن است در آنها  رخ داده باشد.

سازمان بهداشت جهانی: 82 هزار در یک روز به بیماری ویروس کرونا آلوده شده اند - اسپوتنیک افغانستان
سازمان بهداشت جهانی: بیش از 82 هزار نفر در یک روز به بیماری ویروس کرونا آلوده شده اند

صحبت بر سر آزمایشگاه های انستیتوت ویروس شناسی و مرکز کنترل بیماری ووهان مطرح است. در لابراتوار دومی آزمایشاتی روی حیوانات از جمله خفاش ها انجام می‌شد.

پروفسور ریچارد ابروایت متخصص ایمنی آمریکایی ابراز داشته که، وی دیده است که دانشمندان این آزمایشگاه‌ها ویروس‌ها را بدون رعایت نکات ایمنی مورد مطالعه قرار می دهند.

به گفته وی، متخصصان در این آزمایشگاه ها به جای سطح چهارم حفاظت، که به گفته متخصص آمریکایی محافظت در برابر شیوع ویروس‌هاست، فقط از سطح دوم  حفاظت استفاده می‌کردند و نکات مهم را در آزمایشگاه رعایت نمی‌کردند.  

 مقامات رسمی انگلیس و چین این اطلاعات را رد می‌کنند.

اکنون یک میلیون و 272 هزار و 115 نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و شمار جان باختگان این بیماری در سراسر جهان به 69 هزار و 374 نفر افزایش یافته است.

بر اساس جدیدترین آمارها، امروز 337 هزار و 72 نفر در آمریکا- که در صدر کشورهای گرفتار کرونا قرار دارد- به بیماری کرونا مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان نیز به 9 هزار و 619 رسیده است.

 چین از ثبت 39 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که تنها یک مورد آن مربوط به داخل چین است و بقیه از خارج از این کشور وارد شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала