هشدار طالبان به امریکا: محتویات توافق صلح را رعایت کنید

© AP Photoهشدار طالبان به امریکا: محتویات توافق صلح را رعایت کنید
هشدار طالبان به امریکا: محتویات توافق صلح را رعایت کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طالبان از ایالات متحده امریکا خواسته است که محتویات توافق صلح را رعایت کند و همکاران شان را نیز به رعایت آن متوجه بسازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، گروه طالبان می‌گوید که امریکا و همکاران این کشور از توافق صلحی که در دهم ماه حوت سال گذشته در قطر امضا شد، به‌گونه علنی تخطی کرده ‌اند.

این گروه با پخش اعلامیه‌یی، موارد چون عدم رهایی زندانیان این گروه از زندان‌های حکومت افغانستان، حمله بر مرکزهای نظامی این گروه در مکان‌های "غیرجنگی" و انجام حمله‌های هوایی "بی مورد" را از نمونه‌های این تخطی‌ ذکر کرده‌است.

روند رهایی زندانیان طالبان دوباره به تاخیر افتاد 
 - اسپوتنیک افغانستان
روند رهایی زندانیان طالبان دوباره به تاخیر افتاد

این گروه، از ایالات متحده امریکا خواسته‌است که محتویات توافق صلح را رعایت کند و همکاران شان را نیز به رعایت آن متوجه بسازد.

گروه طالبان، هشدار داده‌ است که اگر "این تخطی‌ها دوام یابد فضای بی اعتمادی به میان می‌آید و [این] نه تنها به توافق‌نامه زیان می‌رساند، بل‌که مجاهدین را نیز به واکنش متقابل مجبور می‌سازد و سطحه جنگ را بلند خواهد برد".

گروه طالبان، ادعا کرده‌‌است که بربنیاد توافق‌ صلح این گروه با امریکا، جنگ‌جویانش می‌تواند بر تمام مرکزهای نظامی حکومت چه در شهر و چه در روستا حمله‌ کنند؛ اما این گروه حمله‌های شان را کاهش داده‌اند و تنها بر شماری از پوسته‌های امنیتی در روستاها حمله‌ کرده‌اند.

قرار بود روند رهایی زندانیان طالبان، سه شنبه هفته پیش آغاز شود، اما تاکنون آغاز نشده‌است. یک هیئت سه نفری طالبان نیز به کابل آمده‌است و آن‌چه که حکومت می‌گوید اکنون این هیئت در حال رأیزنی با تیم تخنیکی حکومت برای رهایی این زندانیان است.

منابع می‌گویند که قرار است در نخست صد زندانی طالبان آزاد شود و در بدل آن، طالبان بیست تن از نیروهای دولتی را که در بند دارند، آزاد خواهند کرد.

بربنیاد توافق صلح امریکا با طالبان، باید رهایی این زندانی به تاریخ بیستم ماه حوت سال ۱۳۸۸ آغاز و پس از آن گفت‌وگوهای میان افغانان آغاز می‌شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала