کشف یک روش نوین برای درمان بیماران کرونا در چین

© Fotolia / Sudok1کشف یک روش نوین برای درمان بیماران کرونا
کشف یک روش نوین برای درمان بیماران کرونا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از متخصصان چینی روش جدیدی را با انتقال پلاسمای خون افراد بهبودیافته از کرونا برای معالجه بیماران مبتلا به COVID-19 کشف نمودند.

 به گزارش اسپوتنیک،  گروهی ازمتخصصان دانشگاه هنگ کنگ روش دیگری برای درمان کرونا ویروس کشف کرده اند. این متخصصان مشخص نموده اند که می‌توان با انتقال پلاسمای خونی که حاوی آنتی بادی های بیماری باشد، این ویروس COVID-19 را شکست داد.

نتایج این مطالعه در مجله  South China Morning Postمنتشر شده است

میکروبیولوژیست های چین با در نظر گرفتن شباهت موجود  ساختار پروتئین ACE2 همستر طلائی " گونه‌ای از جونده ها" با انسان آزمایشاتی را انجام دادند.  

در هفته اول ابتلا به ویروس، جوندگان تحت آزمایش علائم شدید بیماری را نشان دادند که  مربوط به آسیب سیستم تنفسی و ایمنی و همچنین اختلالات در روده های این حیوانات بود. سپس به تدریج برخی از جوندگان شروع به بهبود کردند، وزن آنها زیاد و آنتی بادی‌ها در خون  شان ظاهر شد.

درمان 90 درصد بیماران مبتلا به کرونا در چین  - اسپوتنیک افغانستان
درمان 90 درصد بیماران مبتلا به کرونا در چین

 در پی این آزمایش متخصصان دریافتند که چگونه پلاسمای  خون به یک داروی ضد عفونت تبدیل شد؟ در بیمارانی که از یک بیماری بهبود یافته‌اند، آنتی‌بادی‌ها یا پادتن‌هایی دائمی، توسط سیستم ایمنی بدن در پلاسمای خون آنها، جزء مایع خون، ایجاد می‌شود. برای تبدیل این مایع به یک دارو، پلاسمای برداشت شده از نظر مورد آزمایش قرار می‌گیرد و برای جداسازی آنتی‌بادی‌ های محافظ تصفیه می‌شود. این مشتق پلاسما یا اصطلاحا پلاسمای بهبود یافتگان در صورت تزریق ماده حاصل به بیمار جدید ایمنی منفعلی را تا زمانی که سیستم ایمنی بدن بیمار بتواند آنتی بادی خود را تولید کند، تأمین می‌کند.

اکنون متخصصان چین منتظر تصویب کمیته  پزشکی مربوط هستند تا بتوانند مطالعات شان را روی انسان نیز انجام دهند.

‌باید به خاطر داشت که پلاسمای فرد بهبودیافته می‌تواند خط اول دفاع برای افراد مبتلا به COVID-19 ، به ویژه برای افراد مسن و در معرض خطر، باشد.

در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 585 هزار و 669 مورد رسیده است. 42 هزار و 151 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون 178 هزار و 99 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала