ساخت دستگاه تست دقیق کرونا در روسیه

© Sputnik / Maksim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت دستگاه تست دقیق کرونا در روسیه
 ساخت دستگاه تست دقیق کرونا در روسیه    - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دانشمندان روس دستگاه تست جدید کرونا را ساخته‌اند که دارای دقت بسیار بالا و قدرت تمایز آن از سایر ویروس‌های مشابه است.

 به گزارش اسپوتنیک، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه بشری روسیه اعلام کرد که دانشمندان روس دستگاه تست جدید دارای دقت بسیار بالایی را برای تشخیص ویروس کرونا ساخته‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشره در سایت رسمی این مرکز، کیت معرف برای تشخیص ویروس COVID-19، که قبلاً آزمایشات بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته و در تاریخ 25 مارچ (6 حمل) برای استفاده در فدراسیون روسیه به ثبت رسیده ، توسط موسسه تحقیقات مرکزی اپیدمیولوژی روسیه ساخته شده است.

دستگاه تست جدید کلیه نیازهای فعلی از لحاظ حساسیت و ویژگی خاص را شامل شده و  این امکان را بوجود می‌اورد تا نه تنها ویروس‌های کرونا از نوع  SARS-CoV-2 شناسایی شوند ، بلکه می توانند آن را از سایر ویروس‌های مربوط به SARS-Cov و همچنینMERS-Cov  (سندرم تنفسی خاورمیانه) متمایز کنند.

آزمایش مرتب پوتین به خاطر ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان
آزمایش مرتب پوتین به خاطر ویروس کرونا

مقامات این مرکز یادآور شدند که در حال حاضر در فدراسیون روسیه ابزار مؤثر دیگری هم برای مبارزه با بیماری همه گیر کرونا وجود دارد. ولی آزمایشات جمعی باعث گسترش بیشتر این عفونت می‌شود.

گفتنی است، شیوع ویروس کرونا در جهان از ماه دسامبر سال 2019 در شهر «ووهان» چین آغاز شد و اکنون به 200 کشور و منطقه سرایت پیدا کرده است.

در حال حاضر شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به 785 هزار و 77 نفر رسیده است که از این تعداد 37 هزار و 815 نفر حان خود را از دست داده‌اند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала