نماینده صنعت نفت آمریکا برای اشتراک به جلسه اوپک دعوت شد

© AP Photo / Matthew Brown نماینده صنعت نفت آمریکا برای اشتراک به جلسه اوپک دعوت شد
 نماینده صنعت نفت آمریکا برای اشتراک به جلسه اوپک دعوت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، از نماینده تنظیم کننده بازار نفت تگزاس آمریکا دعوت نمود تا در جلسه این سازمان شرکت نماید.

به گزارش اسپوتنیک، رایان سیتون، نماینده کمیسیون راه آهن تگزاس (کمیسیون راه آهن تگزاس، تنظیم کننده صنعت نفت در این ایالت است) در صفحه توئیتر خود نوشت كه اوپك از وی دعوت كرده است که در جلسات این سازمان در ماه جون شرکت کند.

سیتون اظهار داشت که وی روز جمعه با محمد بارکیندو، دبیرکل اوپک گفتگوی تلفنی داشته است و طی آن بحث در مورد بازار نفت انجام شد.

وی گفت: " به تازگی با محمد باركیندو، دبیر‌كل اوپک به طور تلفنی صحبت کردیم. این گفتگوی خوبی در مورد عرضه و تقاضای جهانی بود. همه ما موافق هستیم که برای اطمینان از ثبات اقتصادی در هنگام بهبودی ا COVID-19، باید توافق نامه بین المللی منعقد شود."

وی افزود: "او مهربان بود و من را به جلسه بعدی اوپك در ماه ژوئن دعوت كرد".

سقوط تاریخی بهای نفت از دوران جنگ دوم جهانی - اسپوتنیک افغانستان
سقوط تاریخی بهای نفت از دوران جنگ دوم جهانی

قابل یادآوریست که سقوط بازارهای جهانی در برابر زمینه عدم موفقیت مذاکرات برای تمدید توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و قصد عربستان سعودی برای افزایش شدید تولید، در حال وقوع است و که با اعمال بیشترین تخفیف در طول 20 سال به مشتریان بزرگ می‌دهد. قیمت نفت برنت در صبح روز 9 مارچ به 31.30 دالر در بدل هر بشکه کاهش یافته بود.

خاطرنشان می شود که بهای نفت در پی بحران همه گیری کروناویروس و رقابت نفتی روسیه و عربستان سعودی با سقوط شدید همراه بوده و به پایین ترین قیمت خود از سال‌ 2003 به این سو رسیده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала