یک نظامی پیشین آسترالیا به قتل غیرنظامیان در افغانستان متهم شد

© AFP 2023 / Shah Maraiیک نظامی پیشین آسترالیا به قتل غیرنظامیان در افغانستان متهم شد
یک نظامی پیشین آسترالیا به قتل غیرنظامیان در افغانستان متهم شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک عضو پیشین نیروی هوایی استرالیا می گوید که او دیده است که همرزمانش شهروندان بی سلاح افغان را هدف گرفته‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مستندی که توسط یک نظامی پیشین آسترالیایی به نشر رسیده می‌گوید وی شاهد قتل و کشتار غیرنظامیان از سوی همکاران سرباز اش در افغانستان به ویژه درسال ۲۰۱۲ بوده است.

بزن و فرار کن: یک نظامی نیوزیلندی متهم به قتل غیر نظامیان در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
بزن و فرار کن: یک نظامی نیوزیلندی متهم به قتل غیر نظامیان در افغانستان است

در این مستند کم از کم سه روی داد برجسته ساخته شده اند که درآن ها غیرنظامیان افغان ویاهم طالبانی که بازداشت شده بودند با شلیک گلوله ویاهم شکنجه کشته شده اند.
مستندی که به نشر رسید با عنوان «کشتار محرمانه» که از برنامه «چهارگوشه» تلویزیون ای بی سی استرالیا به نشر رسید، می‌افزاید که او دیده است که همرزمانش شهروندان بی سلاح افغان را هدف گرفته‌اند.
برادین چپمن عضو پیشین نیروهای ویژه استرالیا: می‌گوید: "بسیاری از این نظامیان اگر دادگاهی تشکیل شود به زندان خواهند رفت شما نمی توانید مردم غیرمسلح را بکشید و نام آن را قتل نگذارید."
به گفته این نظامی پیشین این حمله که در ماه اگست سال 2012بوقوع پیوست یک قتل آشکار بوده است.اما بررسی های وزارت دفاع استرالیا نشان داده بودند که هیچ عمل "غیرقانونی" از سوی نظامیان این کشور سر نزده است. درحالیکه یک ملا به همراه پسرش در سال 2012 میلادی در جریان حمله هوایی واحد دوم نیروی هوایی استرالیا کشته شد.
برادین چپمن عضو پیشین نیروهای ویژه استرالیا: گفت: "سرباز استرالیایی به یک سرباز واکنش سریع افغان دوبار گفت که برسینه مردی که بازداشت شده است و هردو دست او بسته است شلیک کند.اواین کار را کرد.این قتل را به گرفتن انتقام سربازدیگری افغان که دریک روی داد دیگر درجنگ با شورشیان جان باخت ، توجیه کرد."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала