چین را موج دوم حمله کرونا ویروس تهدید می کند

© AFP 2023 / STRموج دوم حمله کروناویروس
موج دوم حمله کروناویروس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در چين ممکن است موج دوم همه گيری ویروس کرونا آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از کانال تلویزیونیABC، آنتونی فاوچی رئیس انستیتوت آلرژی و امراض عفونی موسسه ملی صحت عامه ایالات متحده اعلام نمود که ممکن است پس از کرانتین چین، موج دوم مرض همه گیری کرونا ویروس در این کشور آغاز شود.

بهبود تقریباً 83 درصد مبتلایان به ویروس کرونا در چین - اسپوتنیک افغانستان
بهبود تقریباً 83 درصد مبتلایان به ویروس کرونا در چین

به گفته فاوچی، با بازگشت چین به حالت عادی، خطر آغاز مجدد این مرض افزایش می یابد. وی گفت: "از آنجا که آنها محدودیت ها را حذف کرده و به زندگی عادی باز گشته اند، ممکن است موج دوم این ویروس رخ دهد. امیدوارم این اتفاق نیفتد."

این دانشمند همچنین خاطرنشان کرد: در امریکا همه گیری ممکن است چند ماه ادامه پیداکند. این امر عمدتاً به "اثربخشی اقدامات كنترل دولت" در گسترش این مرض بستگی دارد. وی ادامه داد: "این از چند هفته تا چند ماه خواهد بود. اگر می خواهید بدانید احصائیه این مرض چگونه است، به چین و کوریایی جنوبی نگاه کنید. در چین، آنها به اوج خود رسیده اند و اکنون شاخص ها رو به زوال است. چند روز پیش در مجموع 11 پرونده [ثبت نام شده] بود که نسبت به گذشته ناچیز است."

در حال حاضر حدود 156 هزار آلوده به کرونا ویروس در جهان ثبت شده است. 5.8 هزار نفر در اثر مرض COVID-19 ناشی از آن جان باختند ، 73.9 هزار نفر نیز درمان شدند. این مرض در 142 کشور جهان یافت شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала