نظامی سابق سوریه: مربیان آمریکایی شبه نظامیان را برای خرابکاری در ادلب آموزش می‌دادند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام تعداد ایرانیان کشته شده در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در سوریه
اعلام تعداد ایرانیان کشته شده در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نظامی سابق سوریه از آموزش شبه نظامیان سوری توسط مربیان آمریکایی واعزام آنها به ادلب برای انجام خرابکاری ها خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس های مخفی اطلاعاتی سوریه مشخص نمودند که ارتش آمریكا شبه نظامیان تحت كنترل خود را برای انجام خرابكاری ها به خارج از منطقه 55 كیلومتری اطراف پایگاه خود در التنف ، به ویژه به ولایت ادلب اعزام نموده بود.

این موضوع را سلطان اید عبدالله سوایدا، دگروال سابق نیروهای مسلح سوریه ، که پس از فرار بازداشت شد، در یک مصاحبه ویدئویی با خبرنگاران روسی در میان گذاشت.

عبدالله در ماه فبروری  توسط کارمندان ضد حمله نیروهای مسلح سوریه هنگام تلاش برای فرار به قلمرو تحت کنترل دمشق بازداشت شد.

وی گفت که او به شبه نظامیان گروه Magavir al-Saura پیوسته بود و توسط کارشناسان آمریکایی برای فعالیت های خرابکارانه آموزش دیده بود. ارتش آمریكا آنها را به وظایف مختلف گماشته و معاش خوبی به آنها پرداخت می‌کرد. این دگروال پیشین 500 دالر که مبلغ زیادی با توجه به معیارهای سوریه است، حقوق دریافت می‌کرد.

 درگیری جالب لفظی نظامیان سوریه و آمریکا + ویدئو - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
درگیری جالب لفظی میان نظامیان سوریه و آمریکا + ویدئو

 وی گفت: پس از آموزش با مربیان آمریکایی، آنها به شرق فرات فرستاده شدند تا خرابکاری ها ، عمدتاً در تأسیسات نفتی و تأسیسات زیربنایی تحت کنترل دولت، را به منظور ارعاب مردم و ایجاد آسیب انجام دهند.

او در ادامه با ذکر اینکه شمار شبه نظامیان در این اواخر در ادلب کاهش یافته افزود: «من دقیقا نمی دانم چه اتفاقی با آمریکایی ها افتاد، اما آنها بودجه را کاهش دادند و گفتند که اگر پول بیشتر می خواهید باید عملیات را در خارج از منطقه 55 کیلومتری انجام دهید ... برخی از شبه نظامیان به ولایت هاک ، و شماری هم به ادلب فرستاده شدند ،

به گفته وی ، مربیان آمریكایی شبه نظامیان از جمله آنهایی را که خارجی بودند، استفاده از سلاح ها را آموزش می‌دادند، با تجهیزات و لباس های كه تروریست‌ها می پوشند مجهز می‌کردند. وی گفت: "هیچ مشکلی با اسلحه موجود نبود: ارتش آمریكا آن را به ما فراهم می‌ساختند علاوه بر این ، این سلاح از طریق عربستان و اردن وارد می شد. کشور های تولید کننده این سلاح مختلف بودند " چین و ناتو" که به گفته او بهترین سلاح ها را ناتو در اختیار شان قرار می‌داد.

براساس  اطلاعات سرویس های مخفی سوریه ، سلطان آید عبدالله سوایدا در سال 2013 به دلیل تهدیدات خانواده اش توسط شبه نظامیان دولت اسلامی * وادار به فرار شد ، به اردوگاه الركبان گریخت ، و در آنجا یك فروشگاه اینترنتی را برای دسترسی  مردم محلبه اینترنت ایجاد کرد.  آمریکا در سال 2016  به او پیشنهاد همکاری کرد که این نظامی پذیرفت. او به عنوان فرمانده در التنف به فعالیت مشغول شد و  در دسامبر سال 2019 ، وی به دلیل نقض ممنوعیت استفاده از ارتباطات سیار در قلمرو پایگاه نظامی آمریکا برای 58 روز زندانی. پس آزادی او تصمیم گرفت همراه با  خانواده‌اش التنف را ترک کند.

 ادلب یکی از آخرین ولایت های سوریه است که همچنان بخش‌های بزرگی از آن در دست شورشیان باقی‌مانده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала