فرمانده قطعه سرخ طالبان در پروان بازداشت شد

فرمانده قطعه سرخ طالبان در پروان بازداشت شد
فرمانده قطعه سرخ طالبان در پروان بازداشت شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات امنیتی در ولایت پروان افغانستان از بازداشت یکی از فرماندهان گروه تروریستی طالبان خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری دید، وحیده شهکار سخنگوی والی  پروان امروز پنج شنبه تاریخ 12 مارچ اعلام کرده است که ملا سیر آقا براد فرمانده قطعه سرخ طالبان از سوی نیروهای امنیتی افغانستان دستگیر شد.

اشرف غنی فرمان رهایی زندانیان طالب را صادر کرد - اسپوتنیک افغانستان
اشرف غنی فرمان رهایی زندانیان طالب را صادر کرد

خانم شهکار، افزوده است که این فرمانده گروه تروریستی به تازگی از پاکستان به ولسوالی سیا‏ه‏گرد غوربند آمده بود که همراه با یک محافظش در یک ایست بازرسی نیروهای امنیتی و پولیس ولسوالی شینواری بازداشت شده است.

سخنگوی والی پروان می‌گوید که این تروریست پس از بازداشت به امنیت ملی سپرده شد.

وحیده شهکار، نیز می‌افزاید که ملا سیر آقا برادر و جانشین ملامنصور بوده و ملامنصور قبلاً توسط ارتش افغانستان ازبین برده شده است.

گرفتاری وی درحالیست که که  اخیرا رئیس جمهور غنی طی فرمانی، حکم رهایی 5 هزار زندانی طالبان را به منظور حسن نیت در آغاز گفتگوهای صلح با طالبان، از زندان‌های کشور صادر کرده است.

در فرمان رییس دفتر شورای امنیت ملی مسوولیت تطبیق این فرمان را به عهده دارد.

در این فرمان آمده‌است که عفو مجازات و رهایی 1500 زندانی مربوط گروه طالبان به نشانه «حسن‌ نیت» سر از تاریخ 24 حوت سال جاری آغاز می‌‍شود و در هر روز 100 زندانی از بند رها می‌شوند.

شایان ذکر است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان از این اقدام رئیس جمهور غنی استقبال کرده و از طالبان خواسته که خشونت‌ها را کاهش دهند.

طالبان خواهان آزادی زندانی های شان پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی اند. از این موضوع در توافق صلح میان آمریکا و طالبان نیز یاد شده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала